قديم 26-01-2012, 02:44 PM
الصورة الرمزية محمود زيزوو
محمود زيزوو محمود زيزوو غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مشرف مبيعات بشركة مستلزمات طبية ومشرف رعاية طبية

محمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond repute
افتراضي رد: كل واحد بيغير زيت عربيتو يغيرو نوعة اية وعامل اية الزيت معاة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة akerima مشاهدة المشاركة

بعد قرائتي للموضوع والمشاركات احب اشارك بتجربتي

انا كان معايا بيتل قديمة موديل 72 وكلكوا طبعا عارفين انها تبريد زيت مش ميه يعني مفيهاش ريداتير فيها مبرد زيت وموضوع الزيت دا دايما كان عاملي مشكله لان لو الزيت مش كويس او مايتحملش درجة حرارة عاليه بيكون زي قلتة ويخلي صوت الماتور خشن وعالي واكنك حاطط جاز مش زيت

كنت في الاول بتعمل موبيل ديلفاك + ابرو (زيت شنبر) عشان ازود اللزوجة وفي نفس الوقت تزود درجة الحرارة اللي عندها الويت بيبتدي يخف لكن بعد فترة من استعمالي للطريقة دي لاقيت برضة ان في بعض الاحيان طريقة مش مجدية

لغاية ما ربنا هداني لزيت امارات مصر وبالصدفة ابتديت اجربة وبالصدفة برضة جربته بدون اضافة الابرو - الغريب انه فعلا بيحافظ علي لزوجتة بدون اي اضافات ولفترات طويله وفي درجات حرارة عاليه - دا بالنسبة للقديم

بالنسبة للجديد انا بغير الزيت في التوكيل وهما بيحطوا توتال 10000 انا شايف انة زيت جيد الي الان والحمد لله مش عاما مشكلة
شكرا على التجربة

من كان يؤمن بالله واليوم الاخر
فليقل خيرا او ليصمت