الموضوع: سفري بالوجان
قديم 21-07-2011, 06:49 PM
Mr.NoLoVe Mr.NoLoVe غير متواجد حالياً

Mr.NoLoVe is a jewel in the roughMr.NoLoVe is a jewel in the roughMr.NoLoVe is a jewel in the roughMr.NoLoVe is a jewel in the rough
افتراضي رد: سفري بالوجان

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dio مشاهدة المشاركة

السلام عليكم.....
سافرت بالوجان للساحل حمولة 4 اشخاص وشنط كبيرة + التكييف على 165
تقريبا مشاء الله حاجة مريحة وقوة .
وبعدين ذهبنا لقرية قرب مرسى مطروح طريق سفر معايا 2 عربيتن هوندا سيفيك
موديل 2010 قرايبي.
شدينا مع بعض شوية ... يمكن حد مايصدقش او يقول في مبالغة ولكن مش عايز احلف.... كنت بشد عادي معاهم ومستوى السرعة زيهم بصراحة سعادتي مش من السرعة ولكن لمجاراهم بالنسبة انهم هوندا وانا رينو ياجماعة العربية مشاء الله حاجة غير طبيعية مع انها 90 حصان.... انا نفسي مش فاهم هذه المعادلة حد عند النظرية
وعلى فكرة السيفك شاد جامد مش هزار.... حبييت للتوضيح اهل الوجان للعلم
ولكن لي ملحوظة ليه صوت الموتور مع التكييف عالي قوي + استهلاك البنزين مع التكييف هل هو مناسب انا فولت من مصر لغاية الساحل وصل المؤشر تحت النص بشرطتين تقريبا كده مظبوط يعني عملت 270 ك - وكنت عند التوكيل لظبط الاستهلاك...
نسيت كنا اربع سيارات الرابعة لانوس 2011 .. كانت تلهث ورائنا .. وبدلت انا وقريبي ركبت الانوس وهو اللوجان بقيت انا بلهث ورا عربيتي كنت على 160 وهو مش عارف كان على كام بس يدوب شايف عربيتي
ربنا يحفظهالك ويبعد شرها عنك

اولا انا مبسوط لحضرتك جدا جدا
وثانيا انا يا جماعه شديت مع سيراتو وسيفيك وجولف 2 وعلى طريق سفر والحمد لله كنت بعلم عليهم كلهم وكمان الثبات ملهوش مثيل يكفى انك تبقى ماشى 180 وسايق بأيد وحده وبغرز على 170 /180 ولكن اموت واعرف ازاى ماتور اللوجان 90 حصان انا عن نفسى مش مقتنع بيها تماما تماما انا واحد صاحبى ركبها وشد بيها مع اوكتافيه 2009 وعلم عليه بس هو قعد يحلف ويقولى العربيه دى اكيد الهورس باور بتاعها اعلى من 110 حصان لانها لو 90 حصان مكانتش عملت كده

والحمد لله انا مبسوط منها اوى اوى اوى اوى الى ابعد الحدود وبجد بجد سياره يجب ان تحترم