قديم 10-10-2009, 10:00 AM
الصورة الرمزية Dantes010
Dantes010 Dantes010 غير متواجد حالياً

Dantes010 has a reputation beyond reputeDantes010 has a reputation beyond reputeDantes010 has a reputation beyond reputeDantes010 has a reputation beyond reputeDantes010 has a reputation beyond reputeDantes010 has a reputation beyond reputeDantes010 has a reputation beyond reputeDantes010 has a reputation beyond reputeDantes010 has a reputation beyond reputeDantes010 has a reputation beyond reputeDantes010 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: لتجعل سيارتك تعمل بالماء.....!!!!

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة auto5truck مشاهدة المشاركة

موضوع زيت الطعام حقيقى و يصلح لأن يكون وقود و هناك مشروع تبناة الأتحاد الأوروبى منذ ما يقرب من 7 سنوات لأنتاج الوقود الحيوى و أستخراج الوقود من زيوت بعض أنواع الذرة و دوار الشمس و لكن معوقات المشروع حتى الأن أقتصادية بحتة فالمبدأ هنا يقول, هل نزرع الأرض من أجل أطعام البشر أم من أجل تشغيل الألات؟
طبعا أنا مع حضرتك الناس هتاكل ولا هتمشي سيارات بزيت الطعام لكن اللي أقصده إنه عملو تجارب معملية وبعدين فرجونا عليها على أرض الواقع ودا اللي أنا عايز أقوله لصاحب الموضوع مستحيل نصدقه أو ندي تصويت لمنتجه وإحنا ما شفناش ليه أي أثر في الواقع ولا حتى شهادة تثبت إنه حاصل على المركز الاول فى مسابقة صنع فى مصر وينافس فى مسابقة صنع فى الوطن العربى

مهندس/ إيهاب الجندي

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
اللهم صلي وسلم على نبينا محمد