قديم 22-07-2012, 11:56 PM
الصورة الرمزية Tota El Masry
Tota El Masry Tota El Masry غير متواجد حالياً
من انا؟: مهندسة
التخصص العملى: هندسة المنسوجات

Tota El Masry has a reputation beyond reputeTota El Masry has a reputation beyond reputeTota El Masry has a reputation beyond reputeTota El Masry has a reputation beyond reputeTota El Masry has a reputation beyond reputeTota El Masry has a reputation beyond reputeTota El Masry has a reputation beyond reputeTota El Masry has a reputation beyond reputeTota El Masry has a reputation beyond reputeTota El Masry has a reputation beyond reputeTota El Masry has a reputation beyond repute
افتراضي رد: سير الكاتينة وفلتر البنزين فى اللوجان 2013

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو هيما مشاهدة المشاركة

أولأ أهلأ وسهلأ بحضرتك ورمضان كريم , وألف مبروك على العربية ولو انها متأخرة شوية .. الموضوع على فكرة مافهوش أى نوع من الأستهتار بحياة الناس وكل الفكرة هية أن الموتور المستخدم فى اللوجان موتور ذو تكنولوجيا قديمة .. ببساطة كدة الموتور ده هو اللى كان مستخدم فى الميجان واحد سنة 2002 ويسمى K4M وبالتالى فمع الألتزام بجدول الصيانة الدورية فأن شاء الله مش هاتشوفى منها حاجة وحشة ..

أنا كنت عاوز اعرف من حضرتك ايه رأيك فى السحب وأستهلأك البنزين وهل بتسمعى صوت من عند الفتيس فى النقلأت مع التهدئة فى السرعة ولأ كله تمام ومفيش أى أصوات
- تاني حاجة بقى : أنا عاوز أعرف هو جار حضرتك اللى كان جايب اللوجان وأستلم هدايا معاها غطى وخد تخفيض ألف جنيه ما قلش لحضرتك جايبها منين لأنى بصراحة بفكر جديأ أشترى واحدة لوجان ولكن لسه محتار بين المانيوال والأتوماتيك
شكراً لحضرتك على الإضافة القيمة - أنا بقول لو استهتار لكن ما اعتقدش إن شركة كبيرة تضيع سمعتها حتى هيونداي لمت حوالي 100000عربية I20 بسبب عيوب قالتة من سكات حفاظاً على سمعتها و تويوتا يبقى رينو حتكبر دماغها أنا بس بقول لو النية مش خالصة لله لا قدر الله ربنا يسامحني لو ظني فيه شبه سوء

أولاً الحمد لله صوتها مش عالي قوي - السحب الحمد لله ماشاء الله لا قوة إلا بالله جميل
المطبات حلوة ربنا يديمها نعمة
الفتيس مش بينتش بالمعنى إللي الناس بتوصفه جرب القيادة في معرض حتى لو مش حتشتريها و قولي رايك
ثانياً وحش بنزين لأني في التليين المشاوير الطوالي حوالي 11 لتر أما مع الزحمة 14 لتر لأن السائق مشغل التكييف (كنت حطأ منه ربنا يسامحه) لكن الكل بيقول ده عادي جداً في أول 1000كم
ثالثاً جاري جايبها من معرض في مدينة نصر أسأله و ارد على حضرتك
لكن السبع بيدي هدايا و كوبونات صيانة 1000ج و موزع معتمد
فيه زميل جايب الأوتو بعد حجز اسبوع من سلطان أوتو في مدينة نصر النادي الأهلي

http://www.masrmotors.com/vb/showthr...C%C7%E4&page=2
و ده مشاركة أخرى لتسعير الأوتو و ميعاد الاستلام

http://www.masrmotors.com/vb/showthr...D3%E1%D8%C7%E4

أفضل حضرتك تجيب أوتو لأنها فل أوبشنز و بيقولوا الكاسيت الجديد فيها USB و بلوتوثو لو مش مستعجل التوكيل حجز 4 شهور ارخص 2000ج من غير أي هدايا و لو تحب حضرتك أديك نمرة مسؤل المبيعات تنسق معاه و بعدين التطور الطبيعي للسيارت الأوتو و موتورها اقوى على ما سمعت

و مبروك مقدماً و بالتوفيق

التعديل الأخير تم بواسطة Tota El Masry ; 23-07-2012 الساعة 12:03 AM