قديم 01-04-2014, 05:24 AM
valantino_egy valantino_egy غير متواجد حالياً

valantino_egy will become famous soon enough
افتراضي رد: أي مشكلة في السيارات الكيا (KIA) ضعها هنا وسوف نساعدك علي حلها ان شاء الله

سلام عليكم
شكرا ع المشاركه بالخبره
انا عندى مشكله فى بكره التحويل بتاعت التكييف معلقه على الهوايه اللى تحت الإزاز بس بحركها على أى هوايه تانيه بس مش بتحول
والمشكله التانيه كنت عملتلها موضوع فى قسم العفشه

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة valantino_egy مشاهدة المشاركة

السلام عليكم
بفضل الله جبت كارينز 2010 عامله 58 ألف كيلو من 50 يوم بالظبط
العربيه بسم الله ماشاء الله كانت زى الفل ... قلت أروح أشيك على العفشه .. الراجل قاللى المساعد اليمين جايب زيت وعايز يتغير ... طبعا ماينفعش تجيب واحد بس .. جبت 2 جديد من الخضرى فى المنصورة بــ 1100 جنيه ... وغيرت جلبتين مقصات عشان اقفل باب العفشه وما ارجعلوش تانى وفى نفس اليوم بعد ماخلصت روح أظبط زوايا وأرصص بعد ماالراجل خلص لقيت العربيه بتحدف يمين رجعتلو تانى وتالت ... كل شوية نجرب وارجعله .. المهم انها ما اتحلتش برضو .. وع فكره العربيه كانت بتحدف يمين قبل ما أعمل أى شغل فيها ...الراجل بتاع ظبط الزوايا قاللى العربيه ارتفاعاتها مش مظبوطه يعنى اليمين قدام أعلى من الشمال ... واليمين ورا أوطى من الشمال ...رجعت للعفشجى بدل اليايات ورا وقاللى الكلام ده مش مظبوط وروح لواحد تانى هو اللى مش عارف يظبط الزوايا
سبت الموضوع شويه ... قيمه شهر بالظبط ... سمعت اول امبارح صوت من اليمين قدام .. خفت ليكون المساعد باظ تانى
واللى حسبته لقيته .....المساعد اليمين قدام جاب زيت ...فى واحد بيقوللى أكيد مش أصليين
بس حتى لو مش أصليين يبوظ بعد شهر من تركيبه .. مع العلم انو الواحد بيحافظ ع العربيه من المطبات جدا
مش عارف بقى .... افتونا يا أهل الخبره

وشكرا تانى مره ع الفكره والخدمه اللى عايز تقوم بيها