قديم 28-08-2010, 05:57 PM
الصورة الرمزية خالدخليفة
خالدخليفة خالدخليفة غير متواجد حالياً

من انا؟: محب لكل الناس / وارجو من الله العفو والمغفرة
التخصص العملى: تاجر عطور بالجملة -تاجر اراضى
هواياتي: القراءة والاهتمام بعلم الحديث الشريف

خالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ايه المشكله لماتكون السياره رشه دواخل

فعلا مظبوط بسبب الفكر الموجود والبى بى سى البريطانية قالت ان مشكلة الشعب المصرى مشكلة فكر
لكن لو عربية معمولة فى التوكيل اتحداك اصلا تعرفها وهتتباع زى الجديدة بس كلنا بنسترخص ونطلع على الصنايعية ومش هيكونو زى التوكيل ابدا بسبب الاجهزة الموجودة والتوكيل عايز يطلع لك بنود اكتر علشان تدفع اكتر لكن الصنايعى بيبقى عامل نفسه عايل همك وبلاش دى وكفاية دى ونعمل بدى بدل دى وهتطلع عروسة وتطلع فعلا عروسة وتعجبك وتقول الله عليه الولد ده لكن المواد الخام مختلفة وطريقة الشغل مختلفة وبالتالى تفرق فى السعر
وانا شخصيا عربيتى كان فيها جروح وخدوش بالمسامير فى الباب (حوالينا اكترمن 11مدرسة والعيال بتخرج تبوظ العربيات )لما روحت للصنايعى قال الاكسدام الواحد60 جنيه لما روحت للتوكيل قال 300 جنيه القطعة وعربيتك 16 قطعة شوف هترش كام قطعة واستغربت لان الفرق بعيد
واتضح انه فى نوعية البويات لانى لما عملت الاكسدام عند الصنايعى شوية والمعجونة شققت ووقعت من اقل خبطة بينما الاصلى كانت تتخبط ولايحصل حاجة يادوب خدش بسيط ميبانش ولما رجعت للصنايعى رد وقال / هو حد بيستعمل العربية زيك عمرها مهتستحمل طبعا (اى كلام )
وافتكرت المثل اليهودى اللى بيقول
انا مش غنى جدا علشان اشترى حاجة رخيصة
لانها مس بتقعد ولاتتحمل