قديم 18-12-2012, 11:13 AM
الصورة الرمزية أيمن الروبي
أيمن الروبي أيمن الروبي غير متواجد حالياً
التخصص العملى: تجديد السيارات

أيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond repute
افتراضي رد: استفسر عن دهان سيارتك !!!!!!!

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة smsmxxxxxx مشاهدة المشاركة

استاذ ايمن بعد التحية
انا على فكرة جارك من فيصل
للاسف انا مقرأتش الموضوع ده غير دلوقت بعد ما وديت العربية تتجدد سمكرة ودوكو عندى فى فيصل والا كنت جتلك على طول
انا عربيتي بيتلز
وحرقتها على الصاج ماعدا السقف والبابين والرفارف وهرشها من برة ومن جوة
الصنيعي اتفق معايا على مصنعية 1000 جنيه
و800 جنيه خامات وهو مصمم يجبهم
وهعملها لونين ازرق فى فضي كالتالى الاجناب بالرفارف فضي والكبوت والشنطة والسقف ازرق
بطريقتي الخاصة عرفت انه ناوى يعملها سادة علشان يزود مكسبه من توفير الخامات

فكنت عايز اعرف من حضرتك اعمل ايه علشان اعملها ميتاليك لونين بالطريقة اللى زكرتها

يعنى اشترى خامات ايه وانواعها ايه واسعرها مع الاخز فى الاعتبار انى هعمل الخارج بس ميتاليك وجوة اسود سادة

وخطوات الدهان علشان هعملها لونين يعنى بعد ما ادهن اللون الاول ادهن التاني امتى

انا اسف هتعبك معايا واشكرك مقدما

استاذي الفاضل اولا اللون الفضي كده كده ميتالك اما اللون الازرق فحضرتك بتختاره اما ميتالك او ساده يعني علي مزاجك انت مش علي مزاج الصنايعي والمفروض قبل ماتروحلو بتبقي مستقر علي الالوان وبالنسبه لقيمة الدهان 1800ج مبلغ الراجل كرمك فيه اوي مع الاخذ في الاعتبار ان العربيه هتترش 3 الوان في 3 مرات مره الدواخل اسود ومره الازرق ومره الفضي
وانا لو اخدت من حضرتك المبلغ ده مش هينفع استخدم غير الاوميجا والشائع في السوق
ولتر البويه الساده ب 130 جنيه ولتر البويه الميتالك بالورنيش 230 جنيه ده غير البطانه والمعجون معرفش الصنايعي بتاعك عنده فرن ولا لأ ولو معندوش تأجير فرن 3 مرات بحد ادني 70 جنيه في المره
وسواء هيرش الاجناب الاول او السطحي مش هتفرق بس لازم يكون سايب 24 ساعه كامله بينهم

استفسر عن دهان سيارتك !!!

اللهم لك الحمد كما ينبغي لجلال وجهك وعظيم سلطانك

ورشة إيه آي أوتو بينت لسمكرة ودهان السيارات