قديم 28-04-2012, 03:19 AM
الصورة الرمزية حسام البورسعيدى
حسام البورسعيدى حسام البورسعيدى غير متواجد حالياً
من انا؟: م.حسام راشد
التخصص العملى: civil engineer
هواياتي: خبير فى قيادة وميكانيكا السيارات / التجارة

حسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond repute
افتراضي رد: نظره اولى على عيوب اللوجان الاوتوماتيك

على فكره النتشة دى طبيعية جدا ومفيهاش مشكلة .. ده لو قصدك على النتشة اللى شبه نتشه تعشيقه الدبرياج فى المانيوال لو مزود سنه بنزين ورفعت دبرياج اثناء النقل بين الاول والتانى ...

لو دى اللى تقصدها وبتحصل من غير اى خبط او رزع غريب يبقى طبيعى جدا ..

عربيات كتير اوى فيها النتشه دى وده على فكره مش عيب .. بل بالعكس دى بتديلك اداء رياضى ...

وممكن بعد تليين الموتور فتره كافيه جرب مره تروح طريق فاضى وتعمل كيك داون (تدوس بنزين للاخر) لغاية سرعه 100 ولا حاجة وتجرب اداء الفتيس هيكون ازاى ...

النتشة دى انا اخدت بالى منها فى كذا عربية قبل كده زى السيفيك 99 و 96 (نفس الشكل) و ميتسوبيشى ميراج (النسخة الامريكى من الكريستاله) .. وموجوده عندى فى الافانتى بس اخف شويه ...

وبالنسبه للتزييقه اللى ممكن تسمعها من الفرامل وانتا ماشى بالراحه خالص (بتركن مثلا) دى عادية جدا جدا وموجوده فى كل العربيات الاتوماتيك (انا لاحظتها حتى فى الاوكتافيا 2010) ....

رحـــمـــــــــــة الله عـــلــــــيـــــــك يا حــبـيـبـنــــــــا

ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــ