قديم 13-06-2013, 08:26 PM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ايه رأيكو في بي ام 320i مستعملة موديل 2009

بص موضوع العفشه والمطبات ده اساسه ان الطرق بتاعتنا متنفعش غير للعربيات الكارو
فانا مثلاً كنت مقسم المطبات نوعين عائلى وفردى
العائلى ده مطب ممكن ميكونش عالى اوى بس لو انت مركب حد معاك فى العربيه لازم هيحك فى العربيه من تحت
والفردى ده سواء كنت مركب معاك حد او حتى بطولك فى العربيه برضو هيحك
وما ادراك ما الحك يا عم الحج هتحس انه بيحك فى قلبك من جوة
اينعم العربيه مصفحة من تحت بس انا شوفت عربيات حديثة برضو التصفيح بتاعها من تحت مكسر ومبهدل بسبب الطرق برضو

وبالنسبة للنشوفيه ممكن تبقى غريبة عليك لو راكب يابانى او كورى قبلها لكن هتحس بقيمة النشوفيه ديه بشكل غير عادى مع الملفات وعلى السرعات هتلاقي العربيه مكلبشة فى الارض

يعنى باختصار هى عربيه ممتعة جدا فى السواقة وخاصة للى بيجرى ويهمة الثبات والاداء الرياضى بس فى الطرق بتاعتنا صعب يعنى فى شوارع مثلاً هتلاقى نفسك مينفعش تخشها خالص
او تلاقى نفسك لازم تحسس على المطبات واللى وراك يتغاظ منك ويطلع منك ويرميلك كلمتين من نوع ابقى حطها فى الفاترينا بدام خايف عليها كدة

اه نسيت قولك موضوع انها راشه جنب واحد سيبك منه الا لما تشكف عليها علشان انا نص العربيات اللى شوفتها اصحابها بيقولو كدة ولما تكشف على الجهاز تلاقيها راشة حزام او الخوارج كلها وده فى البى ام بينزل من سعر اعادة البيع جداً ويتقل بيعها فلو كدة خدها برضو مفيش مشكلة بس بتمنها

وبالنسبة للرينج ده ممكن يركبك الفئه الخامسة موديل 2006 او 2005 بحالة حلوة برضو لكن انا افضل الفئه التالتة ال 320 لانها عمليه اكتر

فانت توكل على الله واكشف بس فى مركز خدمة معتمد او فى التوكيل نفسه او لو من القاهرة ممكن اوصفلك اماكن ارخص تكشف فيها وتعرف كل عيوبها ومصاريفها

وتحت امرك فى اى استفسار

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش