قديم 03-08-2009, 12:50 PM
Etsh Etsh غير متواجد حالياً

Etsh has a reputation beyond reputeEtsh has a reputation beyond reputeEtsh has a reputation beyond reputeEtsh has a reputation beyond reputeEtsh has a reputation beyond reputeEtsh has a reputation beyond reputeEtsh has a reputation beyond reputeEtsh has a reputation beyond reputeEtsh has a reputation beyond reputeEtsh has a reputation beyond reputeEtsh has a reputation beyond repute
افتراضي رد: و سقط حبى للبرافو ......وقلبى يبكي لفراقها

الأخ أيمن ....شكرا كثير للنصيحة الغالية بإقتناء البيجو بس أنا ليه بعض التحفظات الهامة و ذلك عن تجربة أخى فى سيارته وهى:
1- البيجو فى يحتوى على بعض المكونات الغريبة كده ...زيادة عن أى عربية و تختلف كمان عن جميع موديلات السيارات بتخلى فى مشكلة فى أمرين ...اولا مافيش حد بيعرف يشتغل فى البيجو الحديث خارج التوكيل و إن كان فى حد هايبوظ حاجات تانيه فى العربية من غير ما يدرى و من عير أنت كمان ما تعرف.

2- قطع غيار غالية اوى ....مش عارف لية و مش كدة وبس ....فى الجديد مش معمرة لأن البيجو مش عربية تمشى فى مصر...دى فرنسية يعنى عاوز شارع شانزيليزية تمشى فية و تتمخطر و دة بشهادة جميع من أقتنى سيارات فرنسية.....لا غبار أنها سيارات رائعة بس مش لمصر....أنا عندى صديق أشترى سيتروين سى 4 و باعها بعد 3 شهور لأنو لقاها هتتفتفت فى الشوارع المصرية رغم قوة أداء السيارة

3- السيارة و رغم جمال تصميمها تختفى منها الملامح الرياضية....تحس كدة إنها عاوزه غندورة تركبا و تتمخطر بيها فى الشارع

4- البيجو الجديد كلة بتظهر فى أصوات و حاجات غريبة مانتش عارف سبابها أية ....عن تجربة صديق ...بعد أسبوعين بس

فى النهاية لا إعتراض على كفاءة السيارة البيجو التى لا طالما صالت و جالت بالشوارع المصرية بس أنا إعتقادى أن ده كان زمان فى ال 305 و ال 405 و لو دام الحال على نفس الكفاءة لكانت البيجو أكثر السيارات إنتشاراً الأن بدلا من ال بى أم أو مثيلاتها الى مبرتعلى فى الشوارع ولا ال 128 .....أمر أخر لا أعتقد ان البيجو الحديث أصبح يناسب الشباب الرجال اليومين دول بس هوا بقى ناعم قوى و أكثر مناسبة للسيدات و البنات ؟؟؟ده رلأيى الشخصى مع إحترامى الشديد لكل الشباب الممتلكين للبيجو الحديث