قديم 15-10-2008, 01:56 AM
norhan norhan غير متواجد حالياً

norhan is on a distinguished road

جزاكم الله خيرا و ربنا يكرمكم جميعا

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة moshax مشاهدة المشاركة

يعنى باختصار موضوع التقسيط دة طوووويل وكبير وقليل المقدم الى حضرتك عاوزة تدفعية لو كان حتى 15 او 20 يبقى كويس ...
لو هتقسطى الشيفرولية سبارك هتكون كالتالى
المقدم 15 الف و القسط الشهرى 1000 جنية هتبقى على 60 شهر يعنى العربية هتشتريها بـ 75 الف وهى تمنها 55 الف...

هو انا بصراحة كنت حاسة ان 10 دي مش بسهولة الاقيها كمقدم و ان الفرق بين الكاش و التقسيط ممكن يوصل ل 20 الف و شكرا لحضرتك على المعلومات دي شكله

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة islam_galal مشاهدة المشاركة

السلام عليكم
أهلا و سهلا في مصر موتورز ptmnlo123per122

من موقع contactcars.com يتضح الآتي:لو حضرتك حاتتعلمي عليها السواقة ، خليكي في المستعمل أفضل كبداية

أرجو أن تكون الإجابة وافيهptmnlo123per154

شكرا و اهلا بحضرتك

هي المشكلة الوحيدة ف المستعمل ان لازم اكون واثقة في اللي بيبيع العربية لاني سمعت كتير عن مشاكل العربيات المستعملة و انها بتستهلك كتير ف تصليحاتها و كدة و كمان انا عايزاها بالتقسيط

و شكرا جدا على موقع contactcars.com ذكره بس افادني كتير فعلا ممتاز و مفيد اوي و هايوفر عليا اسئلة كتير اوي

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة maka مشاهدة المشاركة

انا بسمع ان الماروتى قطع غيارها رخيصة ومنتشرة وكمان انت لسه فى مقتبل حياتك يعنى عاوز تخلاصى القسط

بسرعة علشان تستخدمى فلوسك فى حاجة تانية وكمان انتشار الماروتى يدل على نجاحها بس انا راى تشوفى

سوزكى التو شكلها شبابى و سعرها قريب
فعلا انا لسة شايفة صورة لالتومن بعد كلام حضرتك شكلهافعلا اظرف من الماروتي و لسة شايفة اسعارها مش غالية بردو و شكرا جدا لحضرتك على الاقتراح الجديد