قديم 25-08-2014, 05:14 AM
no love no love غير متواجد حالياً

no love is just really niceno love is just really niceno love is just really niceno love is just really nice
افتراضي رد: هيونداي جينيسيس هنشوفها في الشارع امتي؟!!!!

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة medo step fire مشاهدة المشاركة

حضرتك بقارن علي اساس اية الاسعار الانترا فئة اولي ب 145. اللي زيها ياباني كورولا 190 الي زيها الماني جيتا 260 تقريبا دول فئات قريبة جدا من بعض فلامكانيات و المواصفات و الصني رخيصة عشان خامتها نص كم بس الاسم ياباني دة عشان يكسب سوق الشارك قدام الانترا الجديدة اققل بكتير لان شكل االنترا ال 130 حصان اتورط جامد عن 2009 فمينفعش تقارنهم ببعض وبردة انا مش نظري و عملي و مجرب كتير من العربيات دية و بعدين انا عمري ما ركبت عربية كوري الا وكان ثباتها نص كم الالنترا الجديدة اللي حضرتك هاتتكلم عانها انا مجربتهاش لكن قريت عي المنتدي. انها بردة مش اللي هية و دة غير مشاكل افتيس التماتك بتاع الكوري الانسان بطبعوا لما يشتري حاجة و دفع فيها و لما بيحيها بيشفها مفيش اختها في الدنيا والمارد هيونداي عمل الفليوستر اللي متتركبش اصلا و الكل عارف وكدة و مليا اسوق كسر زيرو و اهي بتتباع غالية و بردة يا باشا احنا نقارن بالاسعار اللي التوكيل حاططها امقارنة بتبقي السعر اللي علي لمواقع لعالمية بالدولار

شكلك مجرب وقاري كويس ونظري وعملي كمان
بدليل المقوله بتاعه المشاكل بتاعه الفتايس الاوتوماتيك في الكوري

والله انت عسل انت عايش معانا في مصر ولا ايه بس
اي وانهي وامتي عربيه كوري فيها مشاكل في الفتيس الالوتوماتيك
ايه اللي انت بتقوله ده هو اي كلام وخلاص طب قول حاجه اعمل نفسي حتي مش واخد بالي واصدقها لكن ايه الرد المفاجئ الغريب الطريف ده
ده انت خلتني مش عاوز ارد عليك بعد الكلمه دي
بس عامه انت بتختار من الياباني اللي انت عاوزه بتفصصه يعني القرش مش عارف ايه ومجبتش سيره الصني ومسكت في التويوتا وكمان لما جيت تقارنها بالانترا قارنت سعر التويوتا اللي فيها ايرباج وايه بي اس قارنتها بسعر الالنترا الفاضيه
وثبات الكوري نص كم بدليل الانسر والكورولا والصني اللي مكلبشين في الارض
انا بقي مخترتش ماركه معينه قولتلك النترا او سيراتو او كروز مش مسكت التويوتا وطنشت النيسان ومش عارف ايه القرش
وعامه فتيس الكرولا الجنوب افريقي موديلات 2008 و2009 و2010 هي اللي ضايعه وبتنتش
دي التويوتا ها
والجيتا اللي بتقارنها انت بيهم كانت برده في 2008 و2009 ب 220 الف وفتيسها بايظ ياعيني
ده غير كمان ان مقتنع وعارف ان الفيلوستر زفت
بس بالعقل كده هيونداي وكيار بينطروا موديلات واشكال في السنه فلما يطلع عيب في واحده ولا حتي 2 يبقي عادي نسبه بكثره موديلاتها واشكالها
لكن لما شركه تاريخ زي تويوتا بتنزل يدوب 4 او طرازات كل كام سنه يبقي مش عادي لما تطلع واحده معيوبه
وشركه بعراقه لانسر تثبت فشلها وتنزل شيب 10 سنين البومه الخارقه وتموت عليه تبقي فاشله بدليل القرش واخيرا التحفه الهائله الفاشله اتراج
ونيسان صني ابداع من موديلات 2007 لحد دلوقتي بصراحه حاجه ايه