قديم 14-02-2015, 04:30 PM
waeltealeb waeltealeb غير متواجد حالياً

waeltealeb will become famous soon enough
افتراضي رد: جهاز انذار متطور عموله و رائع لحماية سيارتك من السرقه

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zing0 مشاهدة المشاركة

أولاً أنا بتأسف ليك أمام الناس كلها مش لخطأ ولكن لسوء فهم
كنا عاوزين معلومات أكتر عن الجهاز لإن السعر فعلاً مبالغ فيه , و إضطريت أستفزك علشان توضح أكتر, بس اللى حضرتك بتقول عليه ده فعلاً متكلف
كان واجب حضرتك توضحه من الأول, مش مجرد مميزات الجهاز إيه لإن المميزات متشابهه فى أجهزة كتير
فيه أجهزة بتستخدم شرائح ألكترونية مبرمجة, بس حضرتك بتقول "عمولة" يعنى بلدى, لذلك السعر بالنسبالى كان غير متوازن فى الأول.
أرجو إنى مكونش زعلتك أو سببتلك أى ضيق
و تفضل مشكوراً بتوضيح المميزات الأخرى للجهاز
أعانك الله و يسر لك حالك و وسع أبواب الرزق لكل مجتهد
كده حبايب ان شاء الله .... وانا و الله كنت هاقولك على كل اللى انت كنت عايز تعرفه من غير من تستفزنى زى ما انت بتقول ...فقط كلمنى و انا تحت امرك .....

يمكن كل المميزات فعلا انا ما ذكرتهاش فى الأول بس فعلا ده كان كسل فى الكتابه مش اكتر .... ولقين نفسى بكتب كتييييييييييييير قوى بعد الكلام اللى حصل ده ..... و بالأخص من الأخ اللى دخل يشمت و يقول شغل فاشل علشان طلع هو بيسوق لجهاز آخر اسمه حمايه ...

و علشان تبقى عارف انا لست تاجر او مفرغ نفسى لهذا الموضوع ...ابدا كل الموضوع هو انى بعد ما خلصت الجهاز و تمت تجربته سنتان متواصلتان و تم العمل بكفائه عاليه بدأ الأقارب و الأصحاب يقولوا لى لازم تسوق المشروع و هكذا ظهرت الفكره ....

و احب اقول لسعادتك ولكل الموجودين ان ربحى فى هذا المشروع حوالى 30% من قيمته ... وذلك بعد تعب سنتان متواصلتان و اختيار انسب بروسيسور للعمل و كذلك عمل السوفت وير المناسب له و كان هذا بالأخص اصعب جزء فى الموضوع كله و اختيار لغة برمجه مناسبه و برنامج طويل جدا ومعقد للتحكم فى الجهاز بالكامل و التفاعل مع الأكواد المطلوبه للتشغيل ، وكذلك تلافى العيوب الموجوده فى الأجهزه الأخرى من تعقيدات فى الكود ... وبعد هذا كله الجهاز الواحد بياخد منى شغل ثلاث ايام متصله ....اظن بعد هذا كله الربح غير مبالغ فيه اطلاقا 30 % فقط ........ وانا مش عارف انت خدت بالك انى خفض السعر الى 1200 جنيه بدلا من 1500 والا ايه؟؟

على العموم حصل خير و يا ريت تكلمنى على الموبايل و اسأل على اللى انت عاوزه .....و انا بأعتذرلك لو زعلتك منى .