قديم 14-02-2015, 03:42 PM
waeltealeb waeltealeb غير متواجد حالياً

waeltealeb will become famous soon enough
افتراضي رد: جهاز انذار متطور عموله و رائع لحماية سيارتك من السرقه

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zing0 مشاهدة المشاركة

شاكر لذوقك و إحترامك و جارى بالفعل عمل جهاز الإنذار بعد عربيتى ما تسرقت كما وضحت.
بس عاوز أقولك حاجة... حضرتك لا مخترع و لا عبقرى مثلاً علشان تتعصب لعلم ربنا أدهولك بغير حول منك و لا قوة, ( و ما أوتيتم من العلم إلا قليلا)
قصدى بلاش جشع و مش قصدى التقليل من الجهاز اللى حضرتك بتتكلم عنه. صحيح أنت اللى بتقّدر تعبك و تكلفتك بس مش معناه نغرف فلوس و نديك علشان حضرتك بتعمل المستحيل.... مع مصر موتورز و الناس الحلوة اللى ماليه النت مفيش مستحيل بإذن الله.
لما يكون واحد عربيتة 128 و لا لادا و لا ... أى حاجة على أد حالها, عربيتة كلها بكام علشان يركبلها إنذار بـ 1000 جنية؟ و بلدى كمان يعنى لا GPS و لا قمر صناعى.
أنا مجال شغلى مش كهربا بس والدى مهندس ألكترونيات و عندى أصحاب كتير مهندسين إتصالات و باور و الكلام اللى حضرتك بتتكلم فيه ده بالنسبالهم أقل من أن يكون مشروع من مشاريع الكلية. الناس مشغولة مش أكتر.

برضو علشان تفهمنى صح.... العلم Open Source و بالتالى حضرتك مش هتبيع علم, هتبيع "ناتج" مجهودك من العلم. و ده مش حكر على حد. لو مصرّ على السعر أنا مصرّ أعرض خطوة بخطوة طريقة عمل جهاز مشابه . و نقل لينكات مش" أنا إللى إخترعته" و مجاناً طبعاً و على مشاركات نفس الموضوع الإعلانى بتاعك.

للإخوة الأعضاء
دول موضوعين عالسريع
ط¥ظ†ط°ط§ط± ط¹ط±ط¨ظٹطھظƒ ط¨ط¥ظٹط¯ظƒ

و فى الآخر بأقولك ..... الجهاز اللى معاك ممتااااااااااز, بس أرجو مراجعة السعر رغم إنى مش هأشتريه, الكلام ليك و لغيرك و لأى حد داخل فاكر أننا من الهند
نصيحتى انا ليك انك تخلى طريقتك فى الكلام احسن بكتير من كده علشان ما تفقدش الناس اللى حواليك خاصه انك بتتكلم من غير ما تعرف اى معلومات ...

انت قدرت سعر الجهاز بناءا على ايه؟ انت لا شوفته و لا حتى كلفت خاطرك تسأل عليه ،، ولا حتى عارف الفرق بين الجى بى اس و بين الgsm فى التعامل و مدى السهوله فى التعامل عن الجى بى اس ،، و بعدين انت عربيتك 128 ،، واحد تانى عربيته ب200 الف جنيه ...انا ايه ذنبى ؟

انت لو شوفت الفارق بين الجهاز اللى انا عملته و بين الأجهزه اللى فى السوق ستجد فقط السلوك اللى انا جايبها و ضايفها على الجهاز بتمن الجهاز الآخر كله على بعضه ( حوالى اكتر من 75 متر اسلاك ) بدون مبالغه ، ده غير ان الجهاز عباره عن جهازين مش جهاز واحد ( علبتين مش علبه واحده ) ،، علاوه على ان هناك مميزات اخرى للجهاز غير اللى انا ذكرتها .... يعنى من الآخر مش زى ما انت بتقول غرف فلوس و نهب و الكلام الغلط ده ....

انا مش باقولك الكلام ده علشان تشترى ... الحمد لله انا مش مستنى فلوسك .... ولكن الكلام ده لكى تعرف فقط انك غلطان فى حكمك من غير ما تعرف الحقيقه .. انا دورت و لفيت على كل الأجهزه المعروضه فى هذا الصدد ، لقيت الأسعار فى حدود 1000 جنيه و لا يوجد بها كل الأمكانيات ...