الموضوع: حقيقة الميجان
قديم 02-02-2009, 08:07 PM
sam ram sam ram غير متواجد حالياً

sam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond repute
افتراضي رد: حقيقة الميجان

بس انا كان جاري معاه ميجان 2007 و بعد سنه واحده غيرها ... و كنت ساعات كتير بشوفه من غير العربيه و قبل ما يغيرها لقيته راكب ميجان سودا
وسألته فهمت منه ان العربيه تعبته كتير و كل شويه يوديها التوكيل واخر ما زهق سابهالهم وادوله عربيه ميجان بدالها 3 ايام لحد ما يظبطوها ....
بس كانت لسه في الضمان ... و لما رجعت العربيه باعها لأنه زهق من تكرار المشكله كل شويه و جاب اوكتافيه اي 5
فممكن تكون في عربيات ميجان بيطلع فيها عيوب تصنيع او حتى من غير عيوب بس وارد ان اي حاجه تبوظ او تخسر
و طبعا مع التكتولوجي والانظمه المعقده اللي في العربيه ممكن جدا يكون الوكيل مش اد الكلام ده و لا اد صيانته
فبيلصم العربيات للناس و ميحلش المشكله الحقيقيه او يحلها على اد امكانياته فشويه و ترجع تاني
يعني ممكن يكون ضعف صيانه في المشاكل المعقده ... و بالتالي مشاكل العربيه مش حتظهر لكل الناس الا بعد كام سنه مع الاستهلاك

بس اللي احب ااكد عليه لترونكي ان مش بايو بس اللي اشتكى من الميجان
و جاري بعد ما كان شاري ميجان من التوكيل غيرها بعد سنه واحده و اشترى اوكتافيا خليجي لأنه شاف ان التوكيل زي قلته
والله اعلم ....
تخيل يا بايو انا اول مره اخد بالي انه كان معاه ميجان و دلوقتي معاه اوكتافيا ... دا الظاهر بيقلدك ptmnlo123per1127

من تواضع لله رفعه
The ultimate car
would be designed by Italians
engineered by Germans
built by Japanese &