قديم 14-03-2010, 01:19 PM
الصورة الرمزية ESL NSR
ESL NSR ESL NSR غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس اتصالات

ESL NSR is a glorious beacon of lightESL NSR is a glorious beacon of lightESL NSR is a glorious beacon of lightESL NSR is a glorious beacon of lightESL NSR is a glorious beacon of lightESL NSR is a glorious beacon of light
افتراضي رد: لو نويت تنزل سوق السيارات لازم تدخل هنا

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hossamhussein0 مشاهدة المشاركة

عن تجربة من وجهه نظري إن احسن طريقة للبيع و الشراء عن طريق الانترنت احسن و ارقي و كمان بتضمن علي الاقل حد أدني من الجودة و لا تدل نفسط و لا ترح سوق من الصبح لاخر النهار و لا الحوجة لكلمة بايخة و عمولات و فروق اسعار و خلافه
كلام سليم جداً عن تجربة شخصية ...
أنا بايع عربيتين بتاعتي القديمة وبتاعة خالي على النت عن طريق إعلانات مصراوي وكونتاكت كار ، أي نعم جه بردو التجار ومنهم الي عمل نفسه زبون والي يطلعلي القطط الفاطسة في العربية والي يقولي السوق ومش السوق وأنا ماعيش غير كده وكل الأفلام الي شفتوها في المشاركتين الي كاتبهم كروسير وحسام ، بس بردو في نسبة كويسة من الزباين العاديين الي زينا زيهم وقاعد في بيتي براحتي بدون تعب أعصاب وبدماغي والي عايزني وعاجباه العربية بيكلمني ويجيلي والسعر الي حاطه في الآخر ببيع بيه أو أقل حاجة بسيطة "ببأة عامل طبعاً حساب الفِصال الي في دم شعبنا" ...

يعني نصيحة تانية بردو للي عايز يبيع عن طريق النت ، لاااااازم يزود شوية عن التمن الي هو كاتبه مش عشان إنت وحش لا سمح الله ولا بتخم الناس بس لازم تعمل حسابك إن الي هيكلمك هيفاصل من غير نقاش لدرجة إن واحد كلمني بيفاصلني في أول مرة وقلتله التمن الي أنا حاطه ده مش للنقاش وكنت كاتب فعلا تمن العربية بدون عمل حساب للفصال وبحق ربنا ويمكن كانت تستاهل أكتر من كده كمان بس عشان أرضي ضميري لقيت الراجل ده بيقولي يا أستاذ هو في حاجة من غير فصال ده البتييييييخة فيها فصال "وده مثال للي حافظ مش فاهم" وكتييييييييير زيه ...

المهم خلاصة الكلام ، فعلاً البيع عن طريق النت تكنولوجيا العصر أحسن وأريح طريقة حتى لو كان فيها بردو شوية تعب وأرف تجار من إياهم من بتوع السوق ...

*/\/\/*
=========*/\/\/*
*/\/\/* No Need 4 Speed */\/\/*
=========*/\/\/*
*/\/\/*