قديم 07-03-2010, 02:11 AM
الصورة الرمزية د0تامر محمد
د0تامر محمد د0تامر محمد غير متواجد حالياً
من انا؟: طبيب بشرى -كاتب قصة وروائى
التخصص العملى: طبيب بشرى
هواياتي: الكتابه خاصه الادبيه -السيارات

د0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond repute
افتراضي رد: سيارات مستعملة للبيع-متجدد

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة m_gewelly مشاهدة المشاركة

شكرا يا دكتور بصراحه ريحتنى وكدا تقريبا عرفت احدد
الصنى 94 دى ب33000 جنيه كويس السعر كدا
وسؤال تانى ال405 راشه لظروف معينه وبتاعة راجل محترم جدا تقريبا كان سفير انا فاهم قصدك انها ممكن تكون مشغوله بس هيا سليمه السمكرى قال كدا ودا من طرفى وكمان صاحبها راجل محترم جدااااااااا وبياكد انها سليمه برضه اسيبنى منها

معلش كدا الالفا روميو والاكسارا والصنى برضه عايز اعرف ايهم الافضل فى اعادة البيع او التغيير

سؤال اخير شفت دلوقتى النترا 94 كامله اتوماتيك مواصفات خليجى حالتها جيده مش راشه دواخل فيها مصاريف فى حدود 5000 جنيه من ضمنهم شمبر ماتور رايك ايه وتعمل كام صاحبها ماسك على 30 وانا عايز اخدها ب28
وفيه سفيا 99 كامله اتوماتيك او 95 مش متاكد بيكلم نهااائى 34 رايك ايه حضرتك ريحنى ورشحلى واحده فيهم
الصنى النترا الالفا روميو 96 146 السيفيا النترا انا تقريبا مدورتش على اكسيل ولا اكسنت بس حضرتك لو ترشحلى واحده وشايف انها افضل منهم اكون شاكر
وشكرااااااااااااااااااااا اااااااااااااااواسف على الاطاله اصلى وقعت فى عربيه وتقريبا مرميه تحت البيت وربنا يسهل للى وقعنى فيها علشان كدا قرار الشراء تانى صعب شويه معايا وطبعا الحل للى زىى جديد بس الميزانيه مش حمل اقساط
لو تركب يابانى تشترى دماغك من الآخر من حيث ندرة الأعطال وتوافر قطع الغيار وسهولة الصيانة
ال405 لما تيجى تيبعها مين ح ياخدها بعيبها اللى ميعرفوش فهى تعامل معاملة سيارات الحوادث
الالنترا جيدة لكن خاماتها رديئة مثل كل الهيونداى القديم وإيه يجبرك على سيارة بها هذه المصروفات
الالفا روميو ح تعورك فى المصاريف لان حاجتها نار وصيانتها مكلفة
بالنسبة للثلاثى الصنى طبعا فى إعادة البيع وهى الأقل فى مصاريف التشغيل
السيفيا سيارة جيدة وكفاءة بس أكيد الموديل 95 لأن ال99 لن تقل عن 39000