قديم 11-11-2011, 02:30 PM
الصورة الرمزية HaMaDa-ToUBaR
HaMaDa-ToUBaR HaMaDa-ToUBaR غير متواجد حالياً
من انا؟: Egyptian man, like all young people seeking to elevate himself and gain more experience and friends
التخصص العملى: Currently the Faculty of Commerce, Mansoura University, but after like that God knows
هواياتي: Computers, networks and social relationships

HaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عزل الكنترول يونت من حرارة المحرك

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة moko_2004 مشاهدة المشاركة

انا رأيي تخلي العلبة معدنية عشان تقدر تسرب الحرارة الي الخاج لأن الخشب هيمنع الحرارة الخارجية من الدخول و هيمنع الحرارة الداخلية برضة من الخروج مما يعجل بأجل الكنترول يونت بسبب حرارة المعالج اثناء التشغيل
لو بقي الموضوع مهم بالنسبة ليك اسهلك طول سلك الضفيرة و غير موقع الكنترول بحيث يكون في قايم الباب اليمين زي النوبيرا او تحت كرسي الراكب اليمين زي اللانوس حيث اني شخصيا شايف ان المكانين دول بعيد جدا عن اي مصادر للمياه او الحرارة
ياباشا انت نورت الموضوع ... وبالنسبة للعلبة الخشب فدى احسن من العلبة المعدنية انا فعلا عاوزها خشب علشان ولا تدخل حرارة ولا تخرج حرارة

وبكدة ابقى حميتها من حرارة المحرك ... وبالنسبة لحرارة الكنترول نفسة فانا جايب وحدتين مبرد بروسيسور دول هيقومو بالواجب وزيادة وهيطردو الحرارة برة

وموضوع تطويل الضفيرة دى فكرة جميلة بردة ... بس دى صعبة جدا وخصوصا ان العربية لسة زيرو علشان اقطع فى سلوك ودنيا مستحيلللللللل وبالنسبالى موضوع البوكس الى هعملة دة اسهل ان شاء الله

HaMaDa-ToUB@R

01000902024