قديم 31-08-2013, 01:10 PM
الصورة الرمزية ahmed goda
ahmed goda ahmed goda غير متواجد حالياً

ahmed goda is on a distinguished road
افتراضي رد: الموضوع المنتظر// قيمة جمرك بعد سيارات المعاقين

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tham1010 مشاهدة المشاركة

لو لك حد فى ألمانيا يعاين ويختار ويشحن لك السيارة يبقى أشترى من المانيا طبعا. أو حتى الخليج.

لو عاوز عربية كويسة ونظيفة يبقى تجيب من مدينة نصر ولكن هتبقى غالية ومش هتكسب فيها كثير يعنى مش هتفرق عن السوق المصرى. وساعة البيع ممكن سوقها يقف علشان حكاية الدريكسيون والتابلوة... يعنى لو هتشترى من هناك يبقى عامل حسابك انك هتحتفظ بيها لفترة

لو مش ليك حد برة والفلوس على القد أو عاوز تكسب فى العربية يبقى تجيب من بورسعيد ولكن عاين كويس جدا وأكشف كويس جدا وخد معاك واحد واثنين بيفهموا فى العربيات. العربيات هناك فى بورسعيد معظمها حالته متوسطة. فى تجار بيجيبوا حاجت نظيفة وعندهم ذمة والاغلبية بيحولوا يكسبوا على اقصى حاجة فيجيبوا عربية اما مرشوشة او عاملة حادثة ومتجددة فى بلدها وبيشتروها على هذا الاساس بأسعار رخصية ويجوا هنا يقول لك فبريكة. وفى عربيات بتكون لقط وفعلا فبريكة ولكن هذا بيكون نادر وعوزة حظ....

إللى بيستورد بنفسة من برة بيكسب فى العربية على الاقل 8 الاف جنية، وهيجيب عربية عارف فيها ايه قبل ما يشتريها لان برة فى امانة وبيقول لك على تاريخ العربية.
انا فعﻻ ليا حد فة المانيا .
بس الموضوع اللى انت كنت موضحة بخصوص النقل والجمارك مخلينى متردد شوية علشان كنت بتقول ان جمارك العربيات الالمانى بتبا غالية
كنت عايز اجيب اكتافيا هل الموضوع هيبا مجزى فى الاخر يعنى بعد الشحن والجمارك والتخليص الجمركى وعمولة المعاق والنثريات

تم الإرسال من جهازي GT-I9300 بواسطة تاباتوك 2