قديم 25-05-2011, 05:46 AM
الصورة الرمزية tarbook
tarbook tarbook غير متواجد حالياً
من انا؟: خالد صلاح الدين سمير
التخصص العملى: Computer Science
هواياتي: السيارات واسماك البحار

tarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond repute
افتراضي رد: كيف تغسل سيارتك بالطريقة المُثلي ؟

بص يا استاذ momen bondok فى بعض الاشاء هضيفها .
اوعى اى حد يغسل السياره باريال او بيريل او فيرى المواد ديه فيها كيمويات بتاكل البويه بعد فتره فى الاماكن الظاهره للشمس وعدم برده غسل السياره فى الاماكن المشمسه .
فى اى بنزينه قله عايز صابون سايل لغسيل السيارات هيه زجاجه لتر 2.5 جنيه فى اى محطه بنزين وده جميل وسريع .
فى جهاز بيتباع فى السبتيه بتاع ضغط الماء الى بتشوفه فى المغسله ده سعره 170 صينى وده قوى جدا بتوصله خرطوم ماء وهوه بيطلع ضغط ماء مع هواء جامد جدا .
وفعلان حكايه تنظف العجل بزجاجه سفن دى انا جربتها وطلعت فعلان بتخلى الكاوتش بيلمع بس ياعينى لو انتا فى حته فيها تراب انتا هتفهم الباقى .
وبرده نشف العربيه بقطع جينز او بفوطه طريه احسن زى فوط البيت .
ده الى اعرفه عن غسيل العربيه .
وهكون متابع ممكن يكون فى معلومه انا معرفهاش .

اشهد ان لا اله الا الله وحده لا شريك له واشهد ان محمد رسول الله عليه افضل الصلاه والسلام على الحبيب المصطفى

لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين