قديم 17-12-2009, 09:08 AM
الصورة الرمزية bmkbmk
bmkbmk bmkbmk غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد كمال
التخصص العملى: Oracle systems consultant
هواياتي: العربيات ... الكمبيوتر ... الجيم

bmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond repute
افتراضي رد: تجربة قيادة هوندا بايلوت 2009

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sam ram مشاهدة المشاركة

بس الغريب ان تعداد الكوايته مش كتير ... يعني هما بيغيرو العربيات كل اسبوع ولا بيشترو بالجمله ولا ايه حكايتهم بالظبط ptmnlo123per1106
انا مش بقر ولا حاجه ... أنا بغل (بكسر الغين ) في نفسي بس ptmnlo123per139
ههههههه
اولا: ربنا يوعدنا جميعا يا باشا ب S65 AMG و نستمتع بيها

ثانيا:
العاديين بيغيروا العربيات كل 3 سنين او بالكتير 5 سنين و الفقراء منهم كل 7 سنين بالكتير قوى و الاغنياء ممكن كل اسبوع
و ماتغلش فى نفسك يا باشا ولا حاجة ... الفلوس هى الحاجة الوحيدة اللى عندهم .....

و بمناسبة الغل فى القلب يحضرنى موقف حكاهولى احد اصدقائى كان لفيف من اصحابه بيتفرجوا على العربيات عاوزين يجيبوا عربية فى حدود 3 او 4 تلاف دينار و دخلو معرض فيرارى يتفرجوا بالمرة و ده كان من عدة سنين

طبعا اول ما (مختصات المبيعات) و هن الاخوات اللبنانيات اللواتى تم اختيارهن بعناية فائقة و على الفرازة زى ما بيقولوا شافوا اصحابنا و هما قاعدين يتصوروا جنب العربيات عرفوا اللى فيها وحلقوا لهم تماما
و فجأة دخل المعرض أم و ولدها و بنتها
الام ... شيك طحن
فجر .... البنت الناجحة فى ثانوية عامة
عبدالله... اخو فجر الصغير الحاقد علي اخته
الحوار .....
فجر ... تشير الى سيارة F350 قائلة هذى يوما السيارة اللى ابيها و عاجبتنى وايد
الام .... بعد ان جاءت اليها احدى ملكات الجمال .. سالتها ... تشم سعر هذى السيارة ؟
ملكة الجمال ... خمسة واربعين الف دينار (900 الف جنيه) ... والله يا بلاش لو فى مصر تبقى 4 مليون جنيه
الام ... اوكى بناخذها
عبدالله ... اشلون يومما.. هذى بعد أغلى من المارسيدس و تبين تاخدينها
فجر... عبدالله اشفيك ....
الام بصرامة .... عبدالله.......... مالك شغل
و ذهبت الام لتكتب الشيك بثمن السيارة ....فسألتها ملكة الجمال ... ليش ماتخدينها اقساط ؟فاجابت الام.. ما احبها ما احبها .. خلنا كاش احسن

و فى خلال نص ساعة كانت العربية جاهزة و متركب لها نمر و معاها الهدايا بتاعتها .. جاكت فيرارى و كاب فيرارى و ميدالية فيرارى و شوية حاجات كدة كلها فيرارى

و ركبتها فجر و شغلتها

و عبدالله عاوز يركب معاها.. قالت له فجر بوقاحة ... روح على امك
فراح على امه و هو غاضب و ركب معها سيارتها البى ام المتواضعة 750 أخر موديل ساعتها

قوللى بقى يا باشا ايه اخبار الغل دلوقتى .. انا متهيألى فجر ماوصلتش البيت يومها .. مش بسبب حقد الناس عليها ولا حسدهم ليها طبعا ...... لكن بسبب الجير التيبترونك اللى هى مش متعودة عليهptmnlo123per145

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Nour_peugeot مشاهدة المشاركة

تست درايف موفق يا باشا و شرحك مختصر بس فهمناه بسرعه الحمد لله

و ربنا يرجعك لينا بالسلامه
ربنا يكرمك يا باشا ... كلك ذوق والله

......................... ..

يا ترى جاهزين لتجربة السواقة اللى جاية ؟؟؟؟؟!!!!!!!

التعديل الأخير تم بواسطة bmkbmk ; 17-12-2009 الساعة 09:15 AM