قديم 15-10-2009, 02:04 AM
الصورة الرمزية Payoo
Payoo Payoo غير متواجد حالياً
من انا؟: أنسان سيء الطباع يتطلع إلى الحسن
التخصص العملى: Administrator Network
هواياتي: Sports

Payoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مشاكل وشكاوى ضد بيت التأمين المصرى السعودى

صراحة الله يكون في عونك لانك بالتاكيد تعبان جدا من غير عربيتك وربنا يعوض عليك بأحسن منها

بس أنا عاوز اقولك حاجه كده كده عربيتك هاتكون هلاك كلي وده معناه أنك هاتاخد ثمن السيارة بالقيمة السوقية الحالية لها في سوق المستعمل ناقص 10% تقريبا

ولكن أنا ليا تسائل واحد بس لما قرأت المقايسه لقيت فيها حاجه غريبه جدا وهو إن الجنط بـ2222 جنيه وبصراحة مش فاهم هل قصدهم جنط واحد بـ2222 وللا الخمسة جنوط بـ2222 جنيه ؟

وإللي مستغربله أكتر إن الخبير موافق على تغيير الجنط أبو 2222 جنيه ومش موافق على تغيير الفتيس وكنترول المحرك و الردياتير وسربنتينة التكييف ومسطرة الرشاشات وحاجات كتير جدا جدا مش موافق عليها مع أنها اهم مليون مرة من الجنط أبو 2222 جنيه

وكمان المصنعيات إللي حاططها التوكيل مبالغ فيها جدا جدا
المصنعيات
أعمال فك وتركيب أكصدامات + كرتيرات أماميه450
أعمال سروجى فك وتقفيل محتويات باب+تابلوه600
أعمال كهرباء فك وتغيير ضفيرة محرك+ضفيرة تابلوه+ ضفيرة حوض+تغيير كنترول محرك+حساس كامه+ حساس كرنك3700
أعمال ميكانيكا فك وتقفيل فتيس + تغيير ردياتير + سربنتينا+ الكشف على المحرك 2500
أعمال عفشه تغيير مساعد+مقص + الكشف على العفشه500
أعمال تكييف فك وتغيير ردياتير +سربنتينة تكييف+شحن فريون450
أعمال زوايا وضبط عجل واتزان (يانهار أسود ظبط زوايا بـ250 جنيه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟)250
أعمال سمكره تغيير كبود + رفرف أمامى شمال + ضبط المقدمه900
أعمال دهان طقم أمامى + باب أمامى شمال + دواخل2500
أعمال فواصل250

بس عاوز أقولك حاجه لولا مقايسة التوكيل المبالغ فيها جدا جدا دي ماكنتش العربيه هاتتكهن وماكنتش هاتصرف التعويض لا قدر الله لان لو المقايسه معقوله كان التأمين هايصلحلك العربيه وكنت هاتبقى أنت الخسران

التعديل الأخير تم بواسطة Payoo ; 15-10-2009 الساعة 02:06 AM