قديم 04-07-2012, 05:50 PM
الصورة الرمزية sherifabden
sherifabden sherifabden غير متواجد حالياً

من انا؟: انا شريف عابدين السيد عاشق السيارات
التخصص العملى: طالب في الصف الاول الثانوي
هواياتي: قيادة وتجربة السيارات وممارسة الرياضه

sherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond repute
افتراضي رد: يا جماعة معايا 80 الف و اول مرة اشتري عربية و بدور علي اوتوماتيك

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة wo_osama مشاهدة المشاركة

السلام عليكم

انا شاب 19 سنة, عمري ما سقت عربية بس باتعلم الايام دي و ان شاء الله بعد شهر هاشتري عربية بس اوتو

معايا 80 الف و بادور علي عربية مناسبة تكون اوتوماتيك
كنت من ساعة بالظبط ميال للوجان بس سمعت عن حوار النتشة دا و شوفتها من جوا الكلاكس في حتة غريبة كدة زي الاوتوبيس و مفاتيح الازاز تحت التسجيل و ضيقة اوي ورا و البابين الخلفيين ال handle
بتاعهم بالبلدي كده فكسان اوي فبصراحة ابتديت اتقفل منها
فا في ايه اوتو و كويس ممكن اجيبة ب80 الف و تكون شبابي و مش ضعيفة حتي لو كسر الزيرو و ازاي اتاكد انها كسر زيرو و متضحكش عليا و ملاقيش مشاكل في سفر مثلا ولا حاجة لان حتي لو ميكانيكي جربها مش هيسافر بيها يجربها مثلا

و انا اتقفلت جدا من الفيرنا و الاسبيرينزا فبلاش دوا انا جربت الفيرنا تاكس السواق مشي بيها شوية في الشمس و شغل التكيف عطلت و نزلنا زقينا عشان تدور

في عربية اي 10 بسال والدي عليها قالي تعبانة جدا دا الزيرو يعني فانا شكلي هجيب مانويال كسر الزيرو, تنصحوني بايه؟
مين اللي قالك ان اللوجان ضيقة من ورا ياراجل جرب اعقد فيها كده وقولي اذا كانت ضيقة ولا واسعة
اما بخصوص اماكن الزراير فمع مرور الوقت هتلاقي الحكاية دي عادي جدا بالنسبة ليك
اما حوار النتشة فهو مش ملاحظ للي ساق اوتو قبل كده
لكن بما انك اول مرة تسوق عربية يبقا مش هتلاحظ الموضوع دا
والبروتون ساجا حلوة لكن قطع غيارها مش موجودة خالص برة التوكيل والتوكيل مبهدلها ومهملها خااالص وسئ جدا
وانتا اتقفلت من الفيرنا والاسبرانزا
يبقى من الاخر كده لو عايز عربية قطع غيارها متوفرة وسعر اعادة بيع وتوكيل محترم وواسعة جدا من جوه وعمر اطول واقوى من حيث الماتور هات اللوجان لانها 110 حصان
اما لو عايز عربية زي البطيخة يا اما تطلع حمرا او قرعة انتا وحظك هات عربية صيني والصيني مالي الفئة دي
اما لو بتفكر في كسر زيرو يبقا افيو لكن ابعد عنها عربية وحشة جدااا ومش شبابي خالص
انا قولتلك كل اللي عندي
لكن نصحتي ليك هات اللوجان لانك لو جبت عربية غير اللوجان هترجع تندم والله وهتقول ياريتني جبت اللوجان
وتقبل تحياتي

الاجابة عن جميع استفساراتكم حول السيارات وانواعها
يرجى التواصل على الفيس بوك
https://www.facebook.com/profile.php...46&ref=tn_tnmn