قديم 18-06-2011, 07:40 PM
الصورة الرمزية bmkbmk
bmkbmk bmkbmk غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد كمال
التخصص العملى: Oracle systems consultant
هواياتي: العربيات ... الكمبيوتر ... الجيم

bmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond repute
افتراضي رد: تغطيه وصول و تجربه قياده هيونداي النترا و ازيرا 2012

شكرا شريف باشا .. على الموضوع و الترتيب و الصور المنسقة و المرتبة

طبعا انت قلت كل المعلومات المهمة أنا بس هنقل انطباعى عن تجربة القيادة

اول حاجة يا جماعة العربية اوسع من سابقتها و اريح فى الركوب ... المساحات فيها مش بطالة خالص

تانى حاجة انها اتقل من القديمة و خصوصا فى نعومة الدركسيون و ده عاجبنى جدا جدا لأنى كنت بكره الحكاية دى فى القديمة و بحس انها عربية لعبة و طبعا اتقل برده فى الطلعة و المشى و برده انا ماتضايقتش من الحتة دى قوى

مالاحظتش صوت الموتور ده الا فى الشد فقط اما فى المشى العادى انا حاسس صوت الموتور عادى

طبعا اهم نقطة و هى التمايل فى المنحنيات اللى شريف باشا قال عنها و هى اكتر شئ سئ فى العربية الجديدة و اللى فعلا انا كمان حسيت بيها و مش على سرعات عالية ولا حاجة ....

العربية من برا شكلها وهمى و جامد جدا جدا ... اما من جوة بصراحة مش عاجبانى قوى المنحنيات الغير مبررة اللى فى التابلوة

و فيه ملاحظة صغيرة كمان ان فتحات التكييف اللى فى النص مكانها تحت بزيادة فا مبتعرفش تجيب الهوا فى الاماكن اللى الواحد عاوزها خصوصا لو طويل شوية

النظام الصوتى مش بطال و مش واو يعنى فى النص

عموما لو حلو مشكلة التمايل فى العربية دى مفيش شك انها هتبقى من اقوى المنافسين فى الفئة دى

و شكرا ليكم

......................... ..

يا ترى جاهزين لتجربة السواقة اللى جاية ؟؟؟؟؟!!!!!!!