قديم 09-05-2011, 12:31 AM
الصورة الرمزية phantiza
phantiza phantiza غير متواجد حالياً

phantiza has a brilliant futurephantiza has a brilliant futurephantiza has a brilliant futurephantiza has a brilliant futurephantiza has a brilliant futurephantiza has a brilliant futurephantiza has a brilliant futurephantiza has a brilliant futurephantiza has a brilliant futurephantiza has a brilliant futurephantiza has a brilliant future
افتراضي رد: حملة أنقاص الوزن

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة corsair مشاهدة المشاركة

ههههههههههههههههههههه

لا والله يا دكتور عمر بس انا عندي هاجس كدا معرفش اعمل رجيم بدون متابعه مع دكتور كاتشجيع لا اكتر وبيني وبينك انا هسيبه لاني بجد تقريبا زهقني وانا لسه في البدايه وهمشي من دماغي

بقولك بقا يا دكتور عمر انا دلوقتي بخاف اكل العيش البلدي الطري وباكل كل يوم بين وجبة الفطار والغدا 2 رغيف سن متوسط الحجم انا بحب العيش السن لاني ممكن اكله وافضل قاعد يومين من غير اكل

بالنسبة للموز ايه الضرر منه لاني مدمن اكل موز

انا دلوقتي بيقت ببدل ما بين البيض والجبن القريش بالكمون والشطه والطماطم والليمون يعني يوم بيض ويوم افطر جبنه قريش

الغذاء يوم تونه قطعه واحده بربع كوباية خل وليمونه كامله وكمون وشطه وحبة البركة

ويوم باكل قطعتين لحم تقريبا 150 جرام وزن القطعتين

ويوم ورك فرخه بدون جلد

وجبة الغذاء بتضم اساسي طبق سرطة من الطماطم والكابوتشا والفلفل الاخضر والخيار والفلفل الايطالي الاصفر والاحمر والليمون والخل والملح علي خفيف

العشا مبتعشاش للاسف هل ده في ضرر

هل لازم انظم مواعيد الاكل لاني غير منتظم الا في مواعيد الفطار فقط

انا بفطر الساعه 7.30 صباحا وبتغدي الساعه 7 مساءً

وبين الوجبتين زي ما قولت لحضرتك بضرب رغفين سن علي الساعه 2 ظهرا

وقبل النوم بشرب شاي رجيم جايبه من الصيدليه

وفي وسط اليوم ممكن اشرب كوباية شاي بنصف ملعقه سكر

او كوباية ينسون بحليب بنصف ملعقه سكر

ايه رائيك في النظام ده

طولت عليك يا غالي معلش استحملني هخدمك في اي شبكة دولية تحب تعملها هههههههههه
ماشاء الله كلة زي الفل بس ليا شوية ملاحظات
ممنوع الموز لان لية سعرات عالية اوي الموزة 100 جرام ممكن توصل ل102 سعر حراري
عشان اسهلهاللك100 جرام من الخيار 18 سعر حراري اظن الفرق واضح بين السعرات والكمية واحدة في الاتنين
حاول علي قد ماتقدر قلل من العيش السن عشان للاسف بيسبب هشاشة علي المدي الطويل
كل النظام الي متبعة كويس اوووي ياريت توزن نفسك كل اسبوع وممنوع انك تسيب الدكتور لانك ببساطة صعب انك تمشي لوحدك علي نظام الاكل