قديم 18-02-2013, 06:26 AM
imagine imagine غير متواجد حالياً

imagine has a reputation beyond reputeimagine has a reputation beyond reputeimagine has a reputation beyond reputeimagine has a reputation beyond reputeimagine has a reputation beyond reputeimagine has a reputation beyond reputeimagine has a reputation beyond reputeimagine has a reputation beyond reputeimagine has a reputation beyond reputeimagine has a reputation beyond reputeimagine has a reputation beyond repute
افتراضي رد: محمد مرسي يتحدث الانجليزية بطلاقة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة goudai مشاهدة المشاركة

انا مش هارد على مضمون كلامك وهاكتفى بجزئية ان كلا من السادات وعبد الناصر له ما له وعليه ما عليه و طبعا اللى ليهم معروف واللى عليهم للاسف انهم تركوا الاخوان ولم يبيدوهم اجمعين
ياريت بقى حضرتك توضحلى ما لمرسى وما عليه
انت مش هترد على مضمون كلامى لانك متقدرش ترد عليه السادات معروف اللى عمله فى المصريين لأى انسان متعلم و قارى كويس هيعرف كمية الكوارث اللى عملها فى مصر و لما انت تيجى تطبله هنا فده بيدينى باك جراوند كويس عنك ان انت يا اما مغرر بيك و مش قارى كويس و اخرك تتفرج على قنوات احمد بهجت (الحرامى الى لسه محجوز على جميع املاكه ) او حسن راتب او ابو العنين او نجيب ساويرس يا اما انت فاهم كويس بس مطبلاتى و خلاص
اما لو عايزنى اوضحلك مرسى عمل ايه فاحب اقولك انا من اول لما مسك الحكم و انا عاهدت نفسى اننى لن ابدأ فى انتقاد الاخوان الا بعد نزول ميزانية 2013 -2014 فى يوليو القادم عندها يبدأ النقد الشديد لان اخر ميزانية اللى عملها سى طنطاوى و ابا الحج عنان
لكن عامة لو عايز تعرف عمل ايه انا ممكن اقولك بكل بساطه ان عبد الناصر حكم 18 سنه و السادات حكم 11 سنه و من اول ما حكموا وضعو الكثير جدا من المعارضين فى السجون حتى يتم تمهيد الطريق لهم جيدا
اما محمد مرسى فهو يحكم بلد شبه ميته و شعبها جاهل يحب كل انواع الفساد و الموبقات و مدمن على ارتكاب كل الذنوب و الجرائم و امريكا هى الامر الناهى له ولا يزداد الا نهيقا بدلا من ان يفهم اننا بسبب امريكا اصبحنا من احقر الدول و بدلا من ان يحاول ان يقاوم و يبنى حضارته الحديثه بنفسه و هذا راجع لتدمير التعليم الذى فعله الحزب الوطنى بالامر المباشر من امريكا منذ سبع شهور .. رويدا على الرجل .. هذا ما قررت ان افعله انا فان اردت التقييم السليم يجب ان يكون على اساس سليم .. بالنسبه لامنياتك لهم ان يتم ابادتهم جميعا لا تعليق الصراحه شىء يرجعلك ( لكن مش هيحصل ) فى ناس تانيه ظريفه اوى لو حصلت حرب فى مصر هياخدو اول طياره على اوروبا يستخبو هناك لحد ما الحرب تخلص