قديم 12-08-2012, 05:55 AM
الصورة الرمزية sayed2077
sayed2077 sayed2077 غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مش فارس ولا فتى احلام انا زحمة وربكه وشغل جنان
التخصص العملى: طالب هندسة قسم اتصالات
هواياتي: الكمبيوتر و السيارات

sayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مشاكل شروخ الشاسية فى ال 128 اسبابها وعلاجها موضوع مميز جدا بالصور حصرى لمصر موتورز فقط

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة 3bdo مشاهدة المشاركة

انت كرهتنى فى العربية يا سيد مع انها كانت عجبانى وداخلة دماغى بس قرفت منها بصراحة بس انا عندى سؤالين
1- هيه المفروض العلب بتفتح كل كام كيلو انا عارف انها على حسب سواقتك بس انتا عارف الشوارع بتاعتنا
2- اانا اللى اعرفه ان معظم العربيات دلوقتى على علب بس اشمعنا ال 128 هيا اللى فيها مشكلة دى وبتظهر فيها مع كل الناس
ههههههههههههه بص العلب ملهاش وقت علشان تفتح بس نقدر نقول انها بتفتح اسرع كل ما تدخل فى مطبات وشوارع مدغدغه وتمشى فى الشوارع المدغدغه ديه بسرعه كبيرة وال 128 مش هى الوحيده اللى بتفتح فيها العلب لا كمان معاها 127 وريتموا وساعات ريجاتا وده علشان اصلا العربيات ديه لما كانت بتتصنع كانت بتتعمل علشان تكون حاجات رخيصه فللاسف كانوا بيخففوا اوى من سمك الصاج بتاع العربيه غير كدا التصميم نفسه كان فى اعتقادى غير مصمم انه يتحمل الجبال المصرية تعالى مثلا شوف فردتين شاسية ال 128 وشوف فردتين الشاسية بتوع اى عربيه تانية صغيرة مثال مثلا كيا برايد هتلاقى فرق جامد فى الحجم والخامات فى صالح البرايد بس فردتين شاسيه ال 128 تحس انهم جابوا صفيحة سمنه وعملوا منهم فردتين الشاسيه وكمان مش يعملوهم بحجم كبير شوية لا مصغرينهم كانهم بيقطعوا من لحمهم وطبعا بما ان العلب ما سكه فى فردتين الشاسيه ومع حركة الشوارع المدغده على المطبات ومع ضعف الصاج هوب كل يتشرخ من بعضه

جروب رابطه هيونداى اكسيل على
Facebook
اضغط هنا
-------------------------
للبيع قطع غيار السيارة هيونداى اكسيل
وكل السيارات الكورى
اضغط هنا
--------------------------
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
اللهم اغفر للمؤمنين والمؤمنات والمسلمين والمسلمات الاحياء منهم والاموات

سيد عصام