قديم 03-11-2010, 11:50 PM
farid shawky68 farid shawky68 غير متواجد حالياً

farid shawky68 is a jewel in the roughfarid shawky68 is a jewel in the roughfarid shawky68 is a jewel in the rough
افتراضي رد: حل لاى مشكلة خاصة بالسيتروين والبيجو والرينو واجابه لاى استفسارات مجانا

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amrmaismail مشاهدة المشاركة

ايه يا هندسة فينك ؟؟؟

انا سألتك عن المشكله دي في مكان تاني ما رديتش عليا .....
ياريت ما يكونش اللي مغيبك عننا حاجه مزعلاك لأننا اكيد احنا الخسرانين

خد عندك المشكله دي

انا العربيه بترتل وتترج عالسلانسيه لاكن ما بتبطلش حطيتها عالسكانر مش مسجله حساسات بايظه
كل الميكانيكيه قالولي غير الايديل بالرغم انه شغااال .... بس انا ما بقتنعش بطريقة نغير ونجرب دي خالص الصراحه
المهم قريت شويه علي citroen doc backup service لاقيت ان المشكله دي ممكن تحصل من حساس الاوكسجين ( الشكمان )
فصلت فيشة الحساس وشغلت العربيه بقت تماااام اوي
فهل ده معناه ان الحساس بايظ ؟؟ وازاي بايظ ومش مسجل ؟؟
في واحد قاللي ممكن المشكله من الرشاشات ( بتسيل ) وانت لما فصلت الحساس العربيه دخلت عال safe mood فبقت بتدي بنزين اقل عاسلانسيه وده اللي ضبط معاك المشكله ؟؟ ايه رأيك فالكلام ده ؟؟
وسؤال كمان انا ماشي بالعربيه بعد فصل الحساس بقالي شهر هل كده عادي ولا يأثر علي حاجة تانيه ؟؟
والحساس مش لاقيه خالص غير عند بتوع الاستعمال وب 250 جنيه فهل سعره كده ولا الراجل عايز يشتغلني

وطبعا مستني ردك بفارغ الصبر
وشكرا ليك مقدما
وبالمناسبة العربيه سيتروين اكسارا 2001 مانيوال
لازم تحديد العيب بدقة كنترول ا السيارة لازم يقرأ العيب صح وعدم قرأته دليل على وجود خلل فى سوفت وير الكنترول والمفروض لما تشيل فيشة الحساس البنزين يدخل اكثر اتفضل شرفنى ليك منى كشف مجانى علشان خاطر مصر موتورز احددلك العيب صح اولا

التعديل الأخير تم بواسطة farid shawky68 ; 03-11-2010 الساعة 11:57 PM