قديم 17-06-2013, 02:08 AM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute
افتراضي رد: خطوة بخطوة اصنع تربو سوبر شارجر كهربى لسيارتك - للمحترفين فقط

بص يا باشا طالما بنتكلم بيزنس نحسبها صح
اولاً مش لازم كل الناس تركب تربو علشان تجرى واللى بيجرى صدقنى بيجرى حتى لو راكب 128 مش مستنى لما يركب تربو

لكن الفكرة لو فعلاً اقتصادية وعملية ودول مجرد عنواين ندرج تحتهم حاجات كتير طبعاً ساعتها هنتكلم فى حاجات كتير وابعاد تجارية كتير
ابسطها مع زيادة اسعار البنزين واحتمال فرض ضرائب اكتر على المواتير الاكبر من 1300 و 1600 الحل بتاعك ده ممكن يكون ممتاز للمواتير الصغيرة
وخد بالك ان فيه شركات عالمية كتير دلوقتى بتنزل عربياتها فعلاً بمواتير صغيرة وشواحن تربو علشان تكون اكثر اقتصادية فالمبداء اوسع من مجرد الجرى والغرز

اما من ناحية التفاعل فهو الموضوع جميل بس زى مانت قولت عايز مستوى معين من الاحتراف والتخصص فاكيد مش هيؤتى ثمارة غير بالوقت وبمزيد من الشرح والتوضيح

عموماً فكر فى الموضوع تانى وانا معاك وشوف امكانية ان يكون فيه شرح اوضح وابسط بالصور والفيديو علشان حتى الصور مش باينة

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش