قديم 22-03-2010, 02:04 PM
الصورة الرمزية بدر بسيونى
بدر بسيونى بدر بسيونى غير متواجد حالياً

مشرف الكورى
من انا؟: مصرى
التخصص العملى: كيميائى
هواياتي: السيارات

بدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عاوز اشتري بروتون فماذا تنصحوبي باي فئة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة number-7 مشاهدة المشاركة

ألف شكر يا استاذ بدر على الرد الجميل

وكنت عاوز اعرف من حضرتك ايه الافضل العادي ولاه المانول
وانا قدامي التيجو 1600 أو جين 2
ويا ريت تفدني اكثر وجزاك الله خير وربنا يحفظك
\

العفو ياباشا انت تامر وبالنسبة للمانيول والاتوماتيك دى عملية نسبية فلو انت بتسوق جديد ولسه متعلم يبقى الاتوماتيك وريح دماغك

لو انت بتسافر كتير وطبيعة شغلك بتعتمد على الصفر يبقى المانيول عادى

لكن لو انت بتلف فى الزحمة كتير وجوه البلد يبقى الاتوماتيك

من الاخر الاتوماتيك نزل بعد المانيول فى العربيات يعنى حاجة اريح ليه تتعب نفسك الالو كنت بتحب الجرى والحرق يبقى المانيول غير كده الاتواماتيك

بالنسبة للتيجو العربية حلوة وعجبانى انا شخصيا بس العربية مش مجربة لفترة طويلة فى السوق المصرى يعنى قدرة احتمالها بعد 5 سنوات استخام غير مختبرة وده مايهيبش العربية خالص بس حيحيط فى موقف التجربة وبصراحة 85 الف مش مبلغ حتجرب فيه والمشكلة ان كل اللى جابها منقسمين بين انها عربية تحفة وتجنن وانها سيئة للغاية وده مخلينى انا شخصيا متحير بخصوص العربية دى لكن المضمون الجين 2 متجربة وموثوق فيها ومعروف عيوبها لذا فى افضل من التيجو ولو فى اى حاجة انا تحت امرك