قديم 31-08-2011, 06:48 AM
الصورة الرمزية sayed2077
sayed2077 sayed2077 غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مش فارس ولا فتى احلام انا زحمة وربكه وشغل جنان
التخصص العملى: طالب هندسة قسم اتصالات
هواياتي: الكمبيوتر و السيارات

sayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: موسوعة اسئلة سيارة الشعب 128(لو عندك سؤال او مشكلة ادخل حطها وهنجوبك فى اسرع وقت)

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة joou مشاهدة المشاركة

على فكره يا جماعه انا عندى مشكله فى 128 مجننانى وياريت من الخوه الافاضل ان يفيدونى وهو ان صوت العربيه بيعلى وانا ماشى معا انى لسه مغير الاسطوانه بتاعت الفتيس علشان كده ودلوقتى بقيت لما ادوش دبرياج وهى وقفه على السلنسيه ممكن العربيه تبطل وساعت لما اجى اغير وانا ماشى العربيه بتهدى قوى اول ما احط رجلى على الدبرياج مش عارف العيب فين ياريت حد من الاعضاء الافاضل يفدنى دى مشكله ايه باالظبط وخاصه الصوت العالى وعلى فكره صوتها وهى على السلانسيه هادى جدا وكل سنه وانتو طيبيين
بالنسبة لمشكلة الصوت ممكن يكون كذا حاجه ممكن يكون الزيت مش حلو او نوعيه مش كويسه او لو نوعيه كويس يبقى عمره انتهى خلاص وممكن مثلا لو كله مظبوط تكون طرمبة المياه بتشاور عقلها عندك علشان لما بتدوس بنزين والطرمبه خلاص قربت تبوظ بتلاقى فيه حشرجة جامده طالعه من الطرمبة

وبالنسبة لحوار ان العربيه بتبطل فده حلها ان حضرتك تروح عند ميكانيكى شاطر ينضفلك الكربورتير والاسبراتير ويظبطلك الكهرباء وتغير فلتر بنزين وان شاء الله مش هتبطل تانى الا بعد فتره وبيتنضفوا تانى وبردوا استشير الميكانيكى فى كل حاجه
والله اعلى واعلم
اخوك فى الله سيد