قديم 10-08-2010, 09:57 PM
الصورة الرمزية mercedes
mercedes mercedes غير متواجد حالياً
من انا؟: عاملنى الله بفضله, لكننى بارزته بالمعاصى
التخصص العملى: Vasc-man
هواياتي: المشى

mercedes is a splendid one to beholdmercedes is a splendid one to beholdmercedes is a splendid one to beholdmercedes is a splendid one to beholdmercedes is a splendid one to beholdmercedes is a splendid one to beholdmercedes is a splendid one to behold
افتراضي رد: لأول مرة فى مصر : خليها تصدى وموديلها يعدى .. حملة تخفيض اسعار السيارات

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

و كل عام و أنتم بخير بمناسبة شهر رمضان الكريم , أعاده الله عليكم بالخير و اليمن و البركات

أنا شايف أن دى هتكون ضربة معلم بصحيح , أنها ممكن فعلا تخلى بتوع التوكيلات ينزلوا الأسعار و يعملوا عروض بيع أفضل بالتقسيط لمدد أطول و من غير فوايد بدل الاستعباط اللى هما بيعملوه ده .

بس المشكلة , أننا كشعب مصرى للأسف , كتير مننا بيحب الفشخرة , يعنى تلاقى الحملة دى لو اتعملت , تلاقيلك واحد قام منتهز الفرصة و رايح جايب عربية زيرو من التوكيل عشان يبقى مميز فى الشارع و يفضل مدة ماشى بيها بأكياس و لزق البودى بتاع المصنع و من غير نمر أو بنمر تجارية كمان , عشان كده يبقى الوحيد اللى متأكد و الناس متأكدة أنه هو راكب زيرو و أن العربية اللى معاه ماحدش حط رجله فيها قبله .

أنا شايف أن اللى عاوز يشترى زيرو , ماشى, بس يا اما يحرص أنه يجيب العربية بتاعته من بره مصر و فى الحالة دى أكيد هتيجى أحسن و مواصفاتها أحسن من اللى فى التوكيلات المصرية و كمان هيكون متأكد أنها ماتلعبش فيها قبل ماتتباع و لا اتخبطت و اترش منها رفرف ولا باب و هى لسه زيرو و يبيعوهاله على أنها فابريكة زى مابيحصل كتير هنا فى مصر و لا اتشال منها كماليات زى مابيحصل برضه فى مصر .

أو , أنه يشترى عربية كسر زيرو و على فكرة , اللى بيشترى عربية كسر زيرو ده مش زى اللى بيتجوز واحدة كانت متجوزة قبل كده و لا حاجة , ده عبارة عن شخص ناااااااااااااااصح جدا و فااااااااااااااهم جدا و بياخد عربية نفس موديل السنة و بيستفيد بكل حاجة فى العربية لأنها فعلا بتكون بحالة الزيرو و بيوفر فرق فلوس كبيييييير جدا و ده اللى بيحصل فى الدول المتقدمة زى مابيحصل هنا فى كندا , الناس هنا بتثق تماما فى حاجة اسمها Certified preowned cars , اللى هى بنقول عليها هنا كسر الزيرو و بتبقى لسه فى الضمان و بعدين الفيصل بين البايع و المشترى هو الفحص فى التوكيل, عشان نحرق دمهم زيادةwhat , يعنى نشترى من برة و نفحص عندهم و نمشى , يعنى يدوب يشتغلوا خدمات بس من غير مبيعات و اللى يلاقى العربية اللى هيشتريها سليمة يتوكل على الله و بشترى .

أنا بالنسبة لللى بيشترى أصلا مستعمل فده معندهوش مشكلة , هو كده كده بيشترى مستعمل .

شكرا و آسف للاطالة.

مرسيدس اس 550

MERCEDES E-class

بسم الله الرحمن الرحيم
عَسَى رَبُّكُمْ أَن يَرْحَمَكُمْ وَإِنْ عُدتُّمْ عُدْنَا وَجَعَلْنَا جَهَنَّمَ لِلْكَافِرِينَ حَصِيرًا
صدق الله العظيم