قديم 25-11-2011, 12:31 AM
tham1010 tham1010 غير متواجد حالياً
من انا؟: شاب
هواياتي: الكمبيوتر والعربيات

tham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: حقائق عن سيارات المعاقين

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kamalhessen مشاهدة المشاركة

ارجو المساعده للاهمية . ابن عمى معاق جاب سيارة بجواب معاق وامتحن اكثر من ست مرات ولكن المرور متعنت معه والان عدى على شراء السيارة اكثر من ثلاث سنوات فهل ممكن يدفع فك الحظر الجمركى ال9600 جنيه و يرخص السيارة بدون رخصة القياده له او اذا لديكم حل اخر ولكم جزيل الشكر
ولكم جزيل الشكر
الحكاية مش حكاية تعنت مع ابن عمك. انا متأكد انه بيسقط فى اختبار السواقة العملى اللى بيرجع بالعربية للخلف بين الأقماع. واعتقد ان السبب فى هذا انه جايب العربية فى الأساس مش للأستخدام الشخصى ولكن علشان يبيعها لان لو الفتره الطويلة دى كان بقة سواق بريموا ويعدى من اى امتحان. أنصحك أن ابن عملك يتعلم صح على ايد واحد محترف يعلمة امتحان السواقة العملى ويدرب عليه فى منطقة خالية لان لا أرى سبب لتعنت المرور معاه سوى انه مش بيعرف يقوم بالمطلوب.

أنا رسبت مرة واحدة ولكن قعد 10 ايام كل يوم ادرب ساعة على المرور بين جراكن دهان لحد ما بقى الإمتحان سهل خالص وعملت الأختبار العملى فى ثانية وبمهارة وأخذت الرخصة فى تانى مرة بدون وسطة ولا فلوس ولا اى حاجة...