قديم 27-11-2010, 02:15 PM
tamertamer tamertamer غير متواجد حالياً

tamertamer will become famous soon enough
افتراضي انتشار سرقة race فى مصر جدا جدا جدا

ابتكر احدى الاشخاص طريقة لسرقة race بسهولة تامة وهى

بيجيب اجنة صغيرة وشكوش صغير وبخبطة صغيرة بجانب شسية الموتسكل بيكسر الموسوجر فى اقل من 4 ثوانى وبيدورة وبيخدة ويمشى تم اكتشاف الطريقة عن طريق قيام هذا السارق بكسر موسوجر r1 لاكن لحظ صاحب الموتسكل ان الموتوسكل متعدل ومحطوطلة تكويد فسابة بعد لما كسر الموسوجر من امام ستى استار وانا كان لية مقبلة مع صاحب الموتسكل فعلا واكد لية بعض المكنيكية هذا الكلام كل واحد يخلى بالة من race بتاعة خصوصا فى الاماكن الرقية طرق الوقاية من السرقة ليك عدة طرق لتعطيل الحرامى وحرمانة من الخفاء

1- فى انزار بيتباع ب 100 جنية اى حركة للموتسكل بيزمر على طول وهو على حساس مية يعنى مش هيقدر ميزمرش ودة اصراحة افضلهم

2- فى طريقة انا كنت بعملها زمان وفكرنى بيها المكنيكى سيتك تجيب قفل صغير بيكون بالارقام او قفل مفتاح كمبيوتر لانة صعب الفتح المهم وتحطة فى طرف الجنزير مع الترس الخلفى طبعا الباشا هيمشى بية هيدئر القفل مه الجنزير فى الطرف الغير مرئى بالجنزير

3- فى ناس بتجيب سلاسل وجنزير وتربط ترف العجلة الامامى بالمساعد

4- ودية طريقة انا سمعتها لاكن لا اعرف مداء صحتها وهى ما انوى استخدمها
وهى ان فى switch بيتباع الكهربائى بيركبة بيفصل الموبينة عن المكنة وتخبى الزرار دة فى مكان خفى ميعرفوش غيرك

5- هى طريقة مكلفة بس فعالة فى جهاز تتبع بيكون متوصل من طرف البطرية بيديك اشارة فى موبيلك عن مكانة ودة بيستخدم فى العربيات كمان

وفى نهاية الامر اجو ان تستخدم وسيلة للحماية لا تجعل نفسك عرضة للسرقة ولاد الحرام مخلوش لولاد الحلال حاجة
واى حد عندة طريقة اخرى ارجو ان يشارك بها