قديم 21-09-2009, 04:05 AM
الصورة الرمزية Payoo
Payoo Payoo غير متواجد حالياً
من انا؟: أنسان سيء الطباع يتطلع إلى الحسن
التخصص العملى: Administrator Network
هواياتي: Sports

Payoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond repute
افتراضي رد: حقائق عن سيارات المعاقين

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة lordluck مشاهدة المشاركة

كل سنة انتوا طيبين ورمضان ركريم عليكوا طب انا لو حبيت اجيب حاجة عالية من هناك معوقين يعنى هلاقى ولا فى عربيات محددة واخر موديل للعربيات المعوقيين فى بور سعيد بيكون كام وفى فعلا عربيات مش راشة برة فى بورسعيد يعنى انا عوز اسئل عن بى ام -هوندا -فولكس- اوبل-جراند شيروكى - شيروكى الحاجات العالية ptmnlo123per184
بالنسبة لسنة الصنع المسموج إستيرادها للمعوقين فهي مفتوحة (يعني أي سنة صنع مسموح بها)
أما بالنسبة للشيروكي والجراند شيروكي والعربيات الكبيره (على حد تعبيرك) فهي غير مسموح بها لأن أقصى قدرة موتور مسموح بها للمعوقين هي 1600سي سي وهذه السيارات لا يوجد منها بموتور 1600 سي سي

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة elhadad مشاهدة المشاركة

انا والدى مصاب بعجز 100% بالبصر نتيجة العمليات الحربية فهل لى ان اخذ السيارة و تكون باسمى لانه لا يستطيع القيادة ؟
الأعاقة البصريه لا يوجد لها إعفاء جمركي لأنه لا يجوز أن يقود السيارة غير المعوق فقط