قديم 31-08-2009, 06:14 AM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute
افتراضي رد: Citroen DS أعظم سيارة فى التاريخ

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة chato_eg مشاهدة المشاركة

العفو
على فكرة أنا هانى...و دائما هتلاقوا فى التوقيع بتاعى ميجان هاتشباك
العقيد خالد ال nickname بتاعه col. eng. khaled
و التقنيات دى مش بتتعمل النهاردة ده سؤال وجيه
أعتقد إن التقنيات دى مكلفة فى التنفيذ
وارد جدا إنها تكون مطبقة فى بعض السيارات التى نوعا ما من فئات مش معتادة على الأقل فى الشارع المصرى
لكن علشان نكون واضحين....سيتروين بتصرف جامد أوى على عربياتها و علشان كده دائما بتعانى من أزمات مالية و معدل التطوير مش سريع...و الذوق إللى بيخاطبوه أصلا محدود.....على سبيل المثال من ساعة ال DS ....أنا ماشفتش عربية تستحق وقفة إلا ال C6 و من بعدها ال C5 ....أى نعم هما مش نصف ال DS حتى ...لكن تقدر تكون إن مجملا سيارات ناجحة
و هما وفقوا الحمد لله فى ال C4 ....و طبعا ده بيؤدى إلى سعر إعادة بيع زى ما كلنا عارفين و للأسف التوكيلات بتاعتهم خارج أوروبا فعلا عيانة....يعنى أفتكر عز العرب مثال على ذلك....شوف مثلا EIM فى رينو بعملوا إيه و هو بيعمل إيه فى citroen ...شىء محزن للغاية
انا جيت اكتب هاني كتبت خالد معلش الصيام بيعمل اكتر من كده
هيا ممكن تكون التقنيات فعلا مكلفه لكن فيه اللي يقدر التقنيات دي مهما كان تمنها
اقصد ان ستريون طالما نزلت حاجات زي دي في سيارات قديمه و المفروض انها نجحت ليه ما حاولتش تنفذها في عربياتها الحاليه الا لو كانت فاشله و بتعاني من اعطال كتير !!!!!

حـازم خـضـر