قديم 27-01-2012, 05:06 AM
الصورة الرمزية tarbook
tarbook tarbook غير متواجد حالياً
من انا؟: خالد صلاح الدين سمير
التخصص العملى: Computer Science
هواياتي: السيارات واسماك البحار

tarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond repute
افتراضي رد: كل واحد بيغير زيت عربيتو يغيرو نوعة اية وعامل اية الزيت معاة؟؟؟؟!!

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Hisham.Elgazzar مشاهدة المشاركة

انا ركبتلها بوجيهات 3 شمعة وظبت الكهربا وطلعت قفلت العداد على الأوتوستراد
وعند كوبرى المطار لقيت لمبة الزيت نورت وقفت وفتحت الكبوت لقيت الفايظ بتاع غطا التاكيهات مغرق الحوض زيت
عملت طقم شنبر وقفلت المكنة تانى ورجعت زى الفل ومن ساعتها مبحطش إلا زيت محركات البنزين وبس

يعنى عندك وش السلندر كان تعبان واكيد كان متسلخ وطلعت قرصت على المكنه اكيد بطريقه صعبه مستحملش كبس هواء والجيوان برده مستحملش فرق طلع الزيت كله براه

طيب ايه ذنب الزيت هنا عشان نقول الزيت خلانى اعمل عمره للمكنه

زيت البنزين درجات وزيت السولار درجات بس هوه فى الاخر زيت وانتا الى بتشوف الانسب للمحرك بتاعك لو خفيف او جديد او عايز تسايس المكنه بالمعنى عشان تمشى معاك مده او المحرك فى مشكله وبياكل بنزين او زيت او فى زيت على البوجيها وبتلات ده كله ملوش دعوه بنوع الزيت المشاكل دى كلها فى المحرك

اشهد ان لا اله الا الله وحده لا شريك له واشهد ان محمد رسول الله عليه افضل الصلاه والسلام على الحبيب المصطفى

لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين