قديم 23-12-2013, 02:13 AM
peter magdy peter magdy غير متواجد حالياً

peter magdy is a name known to allpeter magdy is a name known to allpeter magdy is a name known to allpeter magdy is a name known to allpeter magdy is a name known to allpeter magdy is a name known to all
افتراضي رد: خدعة يصدقها الكثيرون و يرددونها حتى الآن . .

مع احترامى لمؤيدى مرسى و جماعتة
طبعا مش هفهم حضراتكم معنى كلمة انقلاب و هنقول كلمة انقلاب دى هنسيبها زى اللى كان حصل تقريبا الاسبوع اللى فات فى السودان- دة اللى اسمة انقلاب
لان مافيش انقلاب بسابق انذار او بحوار قبلها لمناقشتة و اصلا الموضوع فى حسم كبير لصالح تدخل الجيش
بدليل
لما رئيس الجمهورية بذاتة من الاوائل قراراتة يفرج عن اكبر مجموعات ارهابية و من تجار المخدارات - و من ضمنهم حبارة اللى نفذ جريمة قتل 25 مجند - زنبهم اية و هل لو ابنك او حد من اقاربك هيبقا دا برضو رأيك - و طبعا منعرفش باقى اللى افرج عنهم بيعملو اية - و ماخفى كان اعظم
لما يعين كل حبايبة اللى كانو معاة فى الحملة الانتخابية و ليهم صور معاة و هما بيحتفلو بالنتيجة - و طبعا اصلا مشكوك فيها - علشان يضمن ولائهم و كامل سلطتة و مش مهم الادارة و الخبرة - و طبعا الشعب لاحظ سؤ الادارة
لما كل دة ينعكس على الاقتصاد و يقولك احنا زى الفل ( فى دنيا تانية ) و ينعكس على هيبة الدولة ( فى زياراتة الخارجية ) لما فى بلد افريقية تقابلة وزيرة التعدين - دا غير البلاد التانية اللى قبلها
لما يبعت جماعتة تضرب المعتصمين عند الاتحادية اللى خلوة يخرج من القصر بالموكب فى سلمية وقالولو ارحل و سلمية و الكلام دا فيديو
لما يعمل اعلان دستورى يحصن كل قراراتة مهما كانت - يبقى كان حسنى ارحم - لان المكمة الدستورية اصدرت حكمين ضد مبارك ورجع فى كلامة و استجاب - ما بالك الرجل الحديدى د. مرسى
نفسى اعرف مغيرش هشام قنديل لية - سنة كاملة و مصمم علية - و الناس تعبت من فشلة و بردة محاولش يغيرة - اصل سمعنا ان كان فى مشروع خطوبة بين الاولاد - عقبال عندكم - اصل الموضوع دة منتشر فى الجماعة بنت مرسى متجوزة ابن الكتاتنيى و فهمى رئيس مجلس الشعب مش عارف متجوز مين عند مين و حتى الست الوحيدة اللى نزلت على رأس قائمة الحرية و العدالة كانت مرات مش فاكر مين فى مكتب الارشاد - يعنى زيتنا فى دقيقنا
كفاية الانشقاق اللى بيحصل بين الشعب بسببة - انا سنى مش كبير لكن الواحد كان بيحزن من اللى فى البلد بقيت يا اما مع او ضد
و فى كتير و اكتر بس ما افتكرتة دلوقتى
-----------
و اخيرا لكل محبية
تقدر تقولى عمل اية كويس للبلد او للشعب علشان تخلينى اغير رأى و اقول مرسى اتظلم
و ارجوك بلاش كلمة انة اول رئيس منتخب - و انا بطالب بصوتى و الكلام اللى مش بيقدم دة
لان لو حضرتك اجرت محل ايجار جديد مؤقت اربع سنين ولقيت نفسك عمال تخسر هل حضرتك هتقول لازم اكمل 4 سنين ولا هتمشى و كفاية كدة
انا عايز اقول
ان البلد مش هتقف على مرسى ولا غيرة - قعد مرسى مشى مرسى البلد ماشية و شغالة
لان انا رأى مافيش اى وطنية فاللى بيعملة الاخوان و الافكار الشيطانية اللى بيعملوها
لان كراهية الشعب بتزيد من ناحيتهم
و بدليل مظاهراتهم اللى بتتقابل بكره و بيشمشو بأعداد كبيرة علشان يحصنو نفسهم
حضرت ممكن تفسرلى اية كمية الاسلحة لتانى مرة اللى بتيجى من تركيا لصالح مين - ومش تركيا اللى ماسكها تنظيم الاخوان
و اخيرا فى التجديد النصفى لنقابة الاطباء
و ارجو بلاش تتفرجو على الجزيرة لاتها حتى فى عنواينها باينة جدا انها مع الاخوان - فلازم هتفتحها هتلاقى ما يصر قلبك
محدش يزعل منى و دا رأى الشخصى و ارجو تقبلة - و اللى خلانى اشارك رقى الحديث
وربنا يولى من يصلح و يحافظ على بلدنا من كل شر

التعديل الأخير تم بواسطة peter magdy ; 23-12-2013 الساعة 02:39 AM