قديم 11-09-2012, 02:22 AM
tham1010 tham1010 غير متواجد حالياً
من انا؟: شاب
هواياتي: الكمبيوتر والعربيات

tham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عااااااااااجل جداااااااا

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محامي 2 مشاهدة المشاركة

السلام عليكم
انا عندي استفسار اكون شاكر جدا لو لقيت جواب محدد ونصيحة من حد فاهم كويس
انا محامي ومن محافظة بعيد جدا عن القاهرة
وعندي اعاقة في دراعي الشمال نتيجة كسر وعملية بس هي مش واضحة اوي
هي عبارة عن اعوجاج بسيط في الزراع الايسر مع تغير حركاتة
يعني ما بيترفعش فوق اوي وما بيتفردش اوي يعني حركتة مبقتش طبيعية لانة بقي فيه ملخ في الاعصاب بس هو عامة شكلة العام مش ملفت للنظر الا لما باجي احركة
هل الحالة دي تستحق سيارة ولا ما احاولش واوفر فلوس ومجهود ومشوار وفي الاخر اكون مش مستحق ارجو رد من حد بيكون بيعرف نسب الاعاقة المطلوبة وهيكون ليه جزيل الشكر لانه هيكون اما رحمني من مشوار كبير او طمني اني اتحمل واقدم وانا قلبي جامد وشكررررررررا

حالة حضرتك من الحالات التى تحتمل الرفض أكثر من الموافقة وهذا يتوقف على حسب حالة الزراع والقدرة على إستخدامة. لان إعاقة الزراع الأيسر لا يستحق سيارة لعدم إستطاعته الإمساك بالدريكسيون وفى نفس الوقت أستعمال الفتيس. لهذا ترفض الحالات التى يكون الإعاقة فيها للزراع اليسرى شديدة تمنعه من إستخدامة.و مع هذا فإن الكوميسون الامور بتكون حسب التساهيل يعنى ممكن واحد يعدى وواحد لا حسب الدكتور اللى بيكشف. ولكن بجد اعتقد انك مش هتخسر حاجة كبيرة قوى لو قدمت يا صابت يا خابت حتى ولو كان الرفض هو الغالب

لو حضرتك مش قدمت هتفضل تقول يا ريت كنت قدمت ويمكن كنت عديت من الكشف...

التعديل الأخير تم بواسطة tham1010 ; 11-09-2012 الساعة 02:30 AM