قديم 11-10-2011, 02:21 PM
الصورة الرمزية lonedoctor
lonedoctor lonedoctor غير متواجد حالياً
من انا؟: شخص عادى ارجو من الله العفو المغفرة
التخصص العملى: طبيب استشارى باطنة

lonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud of
افتراضي رد: هل البى واى دى هتيبقى مرادف للتاكسى فى مصر

حياك الله
السيارة جيدة جدا وممتعة فى القيادة واقل السيارات من حيث المشاكل التقنية وقطع غيارها متوفرة ومتنوعة وسعرها جيد بالنسبة لامكانيتها الكثيرة والفعالة
توكل على الله ولن تندم واشتريها
حتى ولو التوكيل موش عاجبك فهو على الاقل ليس اقل من التوكيلات الموجودة فى مصر كما تفضلت ودى للاسف بيئة عامة وثقافة فى مصر وهى عدم احترام المستهلك وانعدام الثقافة التسويقية الجيدة وده امر عادى فى الدول النامية انت موش فى بريطانيا ولا امريكا
حتى عندنا هنا فى السعودية بالرغم من جودة خدمات ما بعد البيع يوجد مشاكل كتير متشابهةولك ان تتصور صيانة ال20000 كيلو لسيارتى الكورولا هنا فى السعودية تكاليفها 850 ريال علشان زيت وفلتر وفلتر هواء وبوجيهات ودى قيمتها 200 ريال لو عملتها فى محل غيار زيت فى الشارع فى نصف ساعة وفى المقابل كل الحاجات اللى موش عاجبانى فى السيارة لم يلتفتوا اليها وانا موش فاضى افضل رايح جاى وشكاوى وخلافه انا ممكن اعمل كل الكلام ده بره برخص التراب وموش علشان التوكيلات وحشة موش هنركب سيارات دى اصبحت من اساسيات الحياة
توكل على الله واشتريها ولن تندم او تعانى مشكلة كبيرة ان شاء الله
تقبل تحياتى