قديم 21-04-2012, 02:08 PM
الصورة الرمزية dr_eslam_66
dr_eslam_66 dr_eslam_66 غير متواجد حالياً
من انا؟: أنا شاب ولاكن عمري ألف عام أخرس وقلبي مليان كلام
التخصص العملى: مهندس مدني
هواياتي: --------

dr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: السماعات ما هى وكيف تعمل

موضوع إني أجيب صندوق وأحط فيه كل السماعات دا طبعا بيبقى شبه مستحيل في بعض أنواع السايارات وغالبية الملاكي عموما.
فا هل لو سمحت لو وزعت السماعات دا بيأثر بالسلب على جودة الصوت ياعني المشروع الي في دماغي كالاآتي.
1- عدد 2 تويترز فوق الحزامين من النحيتين.
2- هغير السماعتين الي في الباب الأمامي وأخليهم 250 وات مدورين وهحاول ألاقي نفس المقاس علشان سهولة التثبيت.
3- سماعتين الباب الخلفي هغيرهم وأجيب سماعتين 350 أو 400 وات ومش مهم الشكل بقى قوي ورى.
4- عايز أركب بقى عدد 2*1000 أو 1500 ووفرز ورى الكنبة الخلفية من فوق وطبعا هيبقوا ساقطين من الشنطة وعايز أعمل فتحتين يمين وشمال علشان حكاية خروج الهوا دي (عجبتني منك)
  • مطلوب منك المساعدة بقى في الرأي هل التوزيع للسماعات ورا وقدام مش حلو ياعني الأحسن أركب السماعتين بتوع البابين الخلفي مع الووفرز في نفس المكان ولا كدة كويس.
  • بعد إذنك ممن رأيك في قوية الوات للوفرز الخلفية وهل كدة معقول ولا أفكر في حاجة أعلى وأنا ممكن غالبا أمشيها 1500 وات بلاش 1000.
  • كمان لو سمحت إنتا لو تلاحظ إني ما جيبتش سيرة الجي إم خالص لأني فعلا ما أفهمشي فيه حاجة فا بعد إذنك لما تنصحني بالوات المناسب للوفرز فا هيبقى عندك تصور كامل أهو عن عدد وواط السماعات الي عندي كلها فا ياريت تفهمني بقى أجيب جي إم كام واط وكمان في حاجة مش فاهمها خالص في حكاي الجي إم واللوفر والعلاقة مابينهم (الأر إم إس) ورقم ال 3/4 الغريب دا الي مش فاهم بيشير إلى إي؟