قديم 14-07-2011, 07:31 PM
tham1010 tham1010 غير متواجد حالياً
من انا؟: شاب
هواياتي: الكمبيوتر والعربيات

tham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: أول مشكلة مع الهيونداى لافيتا

دة أكيد اللى هعمله. أعتقد أن الأمر الأهم فى الموضوع أن يكون طول السير واحد. وعن طريق عد سنون السير نقدر نحدد أه اللى ينفع له. يمكن المهندس دة مش عارف لانه مش أشتغل فى اللافيتا قبل كدة وبنى نظريته على إختلاف سعة المحرك وعدد الصبابات. على العموم أنا هسأل وهقول لكم على اللى حصل أن الحقيقة هذا موضوع هام.

أنا حتى سألت هنا فى المنوفية ومش لقيت سير اصلى كورى زى بتاع التوكيل فى بديل عنه سير ألمانى أسمة كونتيننتل. البائع بيشكر فيه وبيقول ان جودته مش تقل عن الأصل مع أن ثمنه نصف الأصلى..... أكيد هركب سير زى دة ومش هلتزم بحكاية الكورى الأصلى دى أصل أنا من النوع اللى يدوبك يعمل 20 كيلوا كل أسبوع مثلا دة لو خرجت أصلا بالعربية. يعنى أستهلاكى يعتبر محدود جدا ومش بتاع سرعات وجرى يعنى اخرى 60 كيلوا. فأتعتقد أن السير الألمانى هيمشى معايا. أيه رأيكم؟؟

برضوا لو حد عندة نصيحة يتفضل، لانى محتج أى نصيحة