قديم 31-05-2010, 08:58 PM
mohamed ibiza mohamed ibiza غير متواجد حالياً
من انا؟: MOHAMED IBIZA
التخصص العملى: STUDENT
هواياتي: AUTOS

mohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond repute
افتراضي رد: رايكم يهمني... هل تتفوق البورش علي اللانسر ؟؟؟

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة horas3000 مشاهدة المشاركة

ما هو يا زعيم انا بقارن العربيتين ببعض بغض النظر عن الماركة
لان اكيد اسم بورش اشهر و اقوي بكتير من الميتسو او حتي الايفو
البنزبن هنا مش مشكلة خالص و كده كده الكايين مبتاخدش اقل من 95 و متنساش ان متورها مرة و نص قد الايفو يعني الايفو موفرة في البنزين اكتر
من ناحية الصيانة الاتنين محتاجين اهتمام و زيارات دورية للوكيل يعني مش هتفرث

اما موضوع السيفيك دي فدي اكيد متعدلة
و من ناحية التعديل الايفو ملكة المجال ده هي و النيسان GTR
و كان في واحد معايا في الجيم معاه ايفو 7 معدلة 800 حصان يعني لا تقولي سيفيك و لا بورش ده بيلعب مع البوجاتي
و فيه ناس برة وصلوا بالايفو لا 1000 حصان و اكتر يعني مع التعديل مش هنخلص
لكن لو بتكلم ستوك الايفو وحش برضة

انا فاهم قصدك يا باشا

و طالما اتفقنا ان الاتنين احتياجاتهم واحده و الفرق بس هينحصل في استهلاك البنزين لان موتور البورش اكبر .. بالنسبة ليا في الحته دي يهون البنزين طول ما معايا وحشptmnlo123per122

و السيفيك اكيد متعدله طبعا يا باشا 1800 forged internal engine و راكب عليها تربو حلو كده و فيه في مصر برضه وحش اخر بس يكاد يكون غير ظاهر هو كمارو موديل قديم 9500 سي سي المحرك ستوك 1000 حصان و عليه 2 نيتروس كيت كل كيت بتطلع 500 حصان و يقدر يفتح الانبوبتين في وقت واحد المحرك بيستحمل يعني 2000 حصان ptmnlo123per122 هنا بقي ولا بوجاتي ولا ايفو ولا اي حاجه من دول هو بس يفتح الانبوبتين و يتحول لنفاثه

و طبعا الايفو وحش حتي لو ستوك بس في رأيي خليك في البورش احسن و طبعا القرار النهائي ليك و ان شاء الله توصل لقرار كويس و تحسم الحيره دي ptmnlo123per122

IBIZA