قديم 07-09-2012, 11:06 PM
amir elgamal amir elgamal غير متواجد حالياً
من انا؟: الله ربى ومحمد صلى الله عليه وسلم رسولى
هواياتي: Mechanical Engineering

amir elgamal has a reputation beyond reputeamir elgamal has a reputation beyond reputeamir elgamal has a reputation beyond reputeamir elgamal has a reputation beyond reputeamir elgamal has a reputation beyond reputeamir elgamal has a reputation beyond reputeamir elgamal has a reputation beyond reputeamir elgamal has a reputation beyond reputeamir elgamal has a reputation beyond reputeamir elgamal has a reputation beyond reputeamir elgamal has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ارفع رجلى من الدبرياج فى بداية التحرك ال ار بى ام يوطى ل 500

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة د محمد المنصورة مشاهدة المشاركة

طب والاتوماتيك
بص هو الاوتوماتيك مش تخصصى اوى قرات عنه كتيييييييير جدا وللاسف لحد دلوئتى مش فاهم بيشتغل ازاى لانه معقد جدا
لكن انا هكلمك على الموتور بالنسبه انك لو كنت بتحط بنزين 80 فالحكايه ده بتهلك الموتور ولازم تحس بفرق طبعا لما تحط 92 انا عربيتى بحطلها 92 اولا علشان احافظ على الموتور ثانيا لانه حامى شويه
من عيوب 80 ده طبعا بغض النظر عن الشوائب الكتير جدا لاى فيه والى بتبهدل الموتور انه يحتوى على نسه كربون عاليه بيتحد مع بخار المياه بالاخص بالصباح الباكر ويكون حمض كبريتيك الى هو ماء ناااااااار والحمض ده بياكل جسم الموتور من الداخل فعلشان كده لو بتحط 80 ضرورى جدا انك تسخن العربيه كويس قبل ما تمشى
ده كل الى اقدر اقولهولك حاليا واسيب حد تانى يرد عليك بخصوص الفتيس الاوتوماتيك