قديم 02-12-2010, 11:21 PM
الصورة الرمزية sad-bird
sad-bird sad-bird غير متواجد حالياً

sad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond repute
افتراضي رد: دليل الطرق المصرية

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة خالدخليفة مشاهدة المشاركة

هههههههههههه
خد دى
من دمياط حتى بنها طريق كفر سعد / شربين / المنصورة / بنها 97 مطب صناعى
طب انا عرفت عددها ازاى ؟؟؟
فى يوم راجع من دمياط تعباااااااااان جدا
وقررت النوم فى الميكروباس وكل م اجى اركن دماغى على الشباك اللى كان جنبى السواق يطلع مطب يخبطنى فى الزجاج اقوم صاحى
وروحت البيت عندى صداع فظيع
وقررت اعرف عدد المطبات دى لانها مزعجة بطريقة سخيفة
وفى المرة اللى بعدها ركبت الميكروباس وانا راجع وامسكت ورقة وقلم وكل م يطلع مطب احط شرطة (علامة ) فى الورقة حتى وصلنا بنها ولما روحت البيت عديتهم لقيتهم 97 شرطة (علامة) معظمهم قبل المنصورة
وانا جبت سيرة الكمين اللى بتحكى عليه ده وقلت ان اكبر نشاط بيعملوه هو التثاؤب يعنى النوم وهو على فارسكور لكن قرية بساط اعتقد انها على طريق كفر سعد وليس عندها كماين ان لم تخننى الذاكرة

انت زعلان على 97 مطب
طريق الزقازيق فاقوس في يوم من الايام كان عليه 138 مطب وهو كله على بعضه 30 او 35 كيلو السواقين عادينهم وحافظينهم
فيييييييييييييييين لما الطرق اخدت بالها ورصفت الطريق تاني وعملت مطبات قانونية ( طبع مع بعض المطبات الاهلية ) لكن لامحصلة اقل من كده بكتييييييييير يعني تقدر تقول في حدود 50 دلوقتي

إن العين لتدمع وإن القلب ليحزن وإنا على فراقك يا خالد لمحزونون
ولا نقول إلا ما يرضي ربنا
إنا لله و إنا إليه راجعون