قديم 30-10-2011, 07:17 AM
الصورة الرمزية احمد على 1999
احمد على 1999 احمد على 1999 غير متواجد حالياً

من انا؟: الحمد لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا طيران
هواياتي: السيارات - اسكواش - سباحة - علوم فلك

احمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: بيكانتو ولا هيونداى I10 ولا شيفروليه سبارك , افيدونى

الى مش فارق معاه الفلوس و القسط يبقى البيكانتو بلا منازع
لكن بسعر البيكانتو مانيوال اقدر اجيب i10 اوتو و باقل اقدر اجيب سيلاريو اوتو
فى رايى الاصلح لحضرتك طالما السعر فارق معاكى يبقى خير الامور الوسط
ركزى فى الاختيار ما بين ال i10 أوتو بـ 73500 و السيلاريو أوتو بـ 72000
و فعلا سعرهم مقترب اذا مكنش اغلى من الصالون المانيوال ذى الفيرنا و اللانوس و اللوجان
بس يستاهلوا لانهم أوتو و فرق الجودة و الاداء لصالحهم

بالرغم انى مقتنع بتفوق السيلاريو عن ال i10 الا انى ملقتش و غلبت فى البحث عن السيلاريو اوتو
السيلاريو تتميز بالاتى :
وسائل أمان غير موجودة بالجودة دى فى فئة الاسعار حتى 75 الف زى 2 airbags و ABS و EBD و الثلاثة دول انا معتبرهم طفرة فى السوق المصرى بس الى يفهم ( و اولهم المستورد مودرن موتورز الى بتهيألى مش حاسس بقيمة عربيته )
جنوط سبور
كاسيت قوى

ميزة ال i10
انتشار واسع ده يترجم لـ :
خدمة ما بعد البيع متميزة بتوكيل قوى
توفر قطع غيار
اوسع شوية من السيلاريو

عن نفسى إذا كانت السيلاريو الاوتوماتيك متوفرة كانت حتبقى اختيارى الاول لكن للاسف كنت منتظرها 4 شهور لغاية لما جبت ال i10 أوتوماتيك و الحمد لله

سبحانك لا علم لنا الا ما علمتنا