قديم 26-02-2012, 06:32 AM
rasmy28 rasmy28 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس كمبيوتر

rasmy28 is just really nicerasmy28 is just really nicerasmy28 is just really nicerasmy28 is just really nicerasmy28 is just really nice
افتراضي رد: يا رجاله موقع كونتاكت كارز بيقول اللوجان الاتوماتيك مش ستيبترونيك بالصور!!

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة welywely مشاهدة المشاركة

الفتيس للوجان الجديدة هوا نفس فتيس الميجان مش ستيبترونيك اللي ركب الكورولا الشكل الجديد اول مانزلت كانت ستبترونيك بس اللوجان الجديده اوتوماتيك الفرق انك في الوتوماتيك كل النقلات تحت بعض بالترتيب ده P N D L 2 من اعلى لاسفل اللوجان P N D من اعلى لاسفل و عند الD في تكة شمال مع تكه لفوق لو هتجيب ال L اللي مغيرينها ل + و شمال مع تكة اتحت لو هتجيب ال 2 اللي مغيرنها برضو ل - يعني اللي ساق فيراري هيفهمها و للتسهيل اللي شاف فيلم محامي خلع يركز داليا البحيري اول الفيلم و هيا طالعة بالفيراري من البيت بيجيبولقطه و هيا بتنقل الغيارات
لا يكبير انا فاهم انته قصدق ايه انته قصدك استيب ترونك الفيه درعات وراه الدركسيون تزود وتنقص بيهم ده اكيد مش موجود فى الوجان وده مش موجود فى العربيات العاليه جدا وده اوبشن على الاستيب ترونك مش اساس فيه

شوف الاستيب ترونك انواع وامكانيات وبيعتمد على العربيه يعنى انا مثلا الوجان استيب ترونك لكن انا مش بعتمد عليه بدرجه كبيره لانى بصراحه خايف عليه لكن لو راكب بى ام هيهرها مثلا فى البين وكده ممكن وانته وسط d تحول لستيب ترونك وتزود نقلات وتنقص انا مجربتش ده فى الوجان لكن
اعتقد غلط لكن وانته فى وضع الوقوف تعمل ستيب ترونك تمشى معاك عادى اول فى تانى فى تالت فى رابع وكانك مانول فعلا

خلاصة الكلام الوجان ستيب ترونك والكلام ده اكيد مليار فى الميه الوكيل بياكده العربيه معايه فى تقرير هنا وجرب الستيب ترونك واساله لكن مكن نقول انه مش ستيب ترونك بامكانيات عاليه مش ينفع تقارنه بجير عربيه اوكتافيا مثلا وده طبيعى على عربيه ثمنها 79 الف لكن هو ستيب ترونك ستيب ترونك

فيرات منقعدشى نلف حولين بعض فى قضيه محسومه العربيه استيب ترونك وده ميزه امكانياته مش واو اصلا مفيش عربيه تحت 100 الف ستيب ترونك فوجوده اصلا معجزه فيرت نركز فى حجات اهم لان لو كان الجير اوتماتيك عادى كان بردك اعجاز فى السعر ده