قديم 21-07-2011, 03:27 PM
EyesOnly EyesOnly غير متواجد حالياً

EyesOnly is on a distinguished road
افتراضي عايز أعمل شوية حاجات في الساجا برة التوكيل ... ياريت مساعدة

السلام عليكم يا أل بروتون

انا عندري عربية ساجا أوتوماتيك الحمد لله عربية حلوة بس أنا مابقتش بروح التوكيل و الصيانة من ال 25000 كم و انا دلوقتي 35000 و بعمل كل حاجة فيها بنفسي ... المهم كنت عايز أعمل فيها شوية حاجات فكنت عايز مساعدتكم.

1- انا عندي لما بدوس فرامل بيحصل حاجتين اولهم ان الدريكسيون بيتهز و ساعات بتكون الهزة جامدة و تاني حاجة لما بتكون فرامل جامدة او فرامل عادية بس معايا وزن بسمع صوت جامد في العربية من تحت ... انا حاولت اقنع نفسي انة تيل فرامل بس مش عارف لية مش مقتنع فياريت حد يفدني ... و لو هاغير تيل اجيب فعلا بتاع الأفيو و لو كدا اجيبة منين و بكام.

2- عندي فوانيس الشبورة الأزاز بتاعهم اللي برة اتكسر معرفش من اية ... المهم كنت عايز أعرف لو في حد ممكن يغيرلي الازاز بس.

3- عايز أغير بوجيهات ... فكنت عايز أعرف انا لو ركبت 2 شمعة او 3 شمعة هايكون افضل والا لا و لو افضل هايكون افضل في اية و اية المميزات و اية العيوب و هل لو 3 شمعة هاتزود استهلاك البنزين؟

4- عارفين طبعا ان بعد فترة من الأستخدام في حاجات في العربية بتشخلل في الأبواب و التابلوة المهم انا عايز اعرف مين احسن حد اظبط عندة الموضوع دا بحيث مايكنش في اصوات جوة.

5- بالنسبة للفلاتر انا سمعت انها نفس فلاتر اللانسر هل دا صحيح؟

6- حد يعرف فردة الكاوتش بتاعت الساجا بكام بظبط لو brigestone و لو good year.

انا عارف انكم هاتسعدوني ان شاء الله ... و بجد شكرا ليكوا مقدما و منتظر الردود و شكرا مرة تانية