قديم 14-10-2009, 04:29 PM
ringoo ringoo غير متواجد حالياً
من انا؟: عمرو
هواياتي: الرسم على الزجاج

ringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond repute
افتراضي رد: أرجو المساعدة لوجان أم لانوس ؟

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة master.formats مشاهدة المشاركة

شكراً طبعاً يا باشا و انا موافقك في معظم كلامك الا حتة الزيرو دي....
العفو على ايه وحشرحلك وجه نظرى

المستعمل في اللانوس اسعاره مولعة مقارنة بالجديد..
يعني ايه اللي يخليني أشتري سيارة بقالها خمس سنين بتتفحت و حد غيري أخذ خيرها -وش التورتة- وأدفع فيها أقل من الزيرو بعشرتلاف بس؟؟
أصلاً هو استمتع بيها وأول ما حتبدأ تفتح بقها راح بايعهالي علشان أصرف أنا بقى عليها...
يعني حتى فرق السعر ده حاصرفه عليها يبقى أنا استفدت إيه؟؟؟
1- انا مقلتش تشترى سيارة بقالها خمس سنين شغالة انا قلت مستعملة ولتكن كسر زيرو
* مافيش لانوس بقالها خمس سنين مودبل 2004 / 2005 بفرق 10000 الاف جنيه الكلام دة مش موجود
2- 10000 جنيه فرق دول يجيبولك لانوس كاملة موديل 2008 / 2009 كسر زيرو بحد اقصى 25000 30000 كيلو يعنى عربية مش مفحوتة ولا حاجة ولسة فيها خير
3- اللى يخليك توفر ال 10000 الاف جنيه فى لانوس كسر زيرو
العربية شكلها قديم وانتشارها كبير ايه اللى يخلينى اشترى عربية زيرو شكلها متغيرش من سنة 98
الا اذا كان فيها ميزة زى ميزة الاقتصادية طب منا ادور على لانوس كسر زيرو واوفر من فلوس الزيرو
وابقى خبط عصفورين بحجر
1- اخد عربية نفس الشكل حالتها كويسة تكاد تكون اقرب الى الزيرو وبتخفيض فى المبلغ اللى حدفعه يقدر ب 15 % من سعر العربية زيرو واعيش حياتى بالمبلغ اللى معاية (10000) واخصصه لصيانة العربية وبنزينها وانسا مصاريف العربية دى خالص .
ارجو ان اكون وضحت وجه نظرى وشكرا ليك