قديم 20-11-2010, 07:45 PM
Saif eldien Saif eldien غير متواجد حالياً

Saif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عايز تدخل مشروع ايجار السيارت

استاذ خالد خليفة
فى شوية نقاط احب اوضحها لحضرتك
اولا فى اصحاب معارض كثير وناس منها كانت بترد على استفسارات الاعضاء لمصالح شخصية جدا ومحدش كان عندة استعداد انة يجاوب على الناس ولا انة يعمل موضوع زى ال انا عملتة بس ولو الموضوع مضايق حضرتك واضح ان حضرتك عندك خبرة ممكن تعمل موضوع ويتم تثبيتة وتفيد الناس صح
ثانيا حضرتك سالت اسئلة متفرقة فى كون شخص عادى ياجر وكون صاحب مكتب يستلم العربية بعقد وكون صاحب السيارة يعمل عليها ودة صعب جدا انى اشرح كل النقاط دة
ثالثا الحمد لله انا مش محتاج دعاية وكون عملى مش مدينى فرصة انة اعمل اى شى تانى بس الحمد لله بقدر اساعد على قد مقدر
رابعا الايجار عمل شائك جدا جدا ومشاكلة لا تنتهى مش زى البيع والشراء ولانة حساس فى التعامل فمش من الصح انى اقول على اسرار عملا وبذات لو جيت وقولت ان ايجار عربية لانوس فى اليوم 140 جنية ناس اصحاب عربيات بقول سعتها عيزين ناجر عربيتنا ب 3000 جنية للانوس وعقد لمدة 3 سنوات ويقول منتى بتكسب منها فى الشهر 4200 وطبعا دة مبيحصلش لان الناس مش فهمة ان الايجار اليومى غير المدة ودة معلومات متعهمش غير اصحاب مكاتب الايجار صح
وموضوعى دة اذا كان بسيط فهو فية مبادى ودة ال تهم الناس بصفة مبدئية
خامسا حضرتك من قالك ان سجل تجارى وبطاقة ضريبية محتاجة 10 الف جنية
كمان اية الكلام ال حضرتك شيفة انة ميعقدش انى اقول روح خد مكان ومتعملش سجل تجارى وبطاقة ضريبية واسلم من اصحاب السيارت عربيات بطريقة غير غير سليمة علشان معقدش ال عايز يعمل المشروع على فكرة دة مش شى غريب انما دة الصح فى اى عمل مبادى اساسية
وبعدين تعال اسال حضرتك سوال واحد هيعمل مشروع وممعهوش فلوس هل تصدق انة يقدر يتحمل مسولية عربيات ناس ويسلمها ايجار شهرى منتظم فى موعيدة
صدقنى الموضوع مش سهل وحضرتك واضح خبرتك فانا ممكن اطلب اسحابى من اشرافى على القسم وحضرتك تعمل موضيع وتشرف على قسم الايجار وتفيد الناس وتابع الردود وطبعا اهم شى انك تكون صبور
طبعا حوارى دة رد مبدى على كلام حضرتك ويريت توضح العيوب ال شيفها فى القسم للادارة وكمان تقدم حلول من عند حضرتك